2 of 4 slots.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickmeister

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2007
ik heb iets raars met het de geheugen slots.

ik heb er 2 modules in zitten 1 van 1gig en 1 van 512mb maar hij geeft aan dat er maar totaal 1gig in zit terwijl er 1.5gig in moet zitten en hij geeft met everst ook aan dat ik 4 dimm slots heb maar in de handleiding staat toch echter 2 en op het moederbord zelf zitten er ook maar 2 iemand een idee hoe dit kan ?

doe deze check nog eens maar dan met pcwizard, die is wat meer up to date als everest.

daarmee geeft die aan dat in dimm slot 1 1gig zit en slot 2 leeg is slot 3 zit 512 mb en 4 is leeg.

Is het niet mogelijk dat uw moederbord twee types RAM geheugen ondersteund maar dat u enkel 1 van beide types kan gebruiken?

Bijvoorbeeld:
DDR 1GB
DDR 0
SDRAM 512MB
SDRAM 0
Bios zou in dit geval wel zo ingesteld zijn dat hij de DDR voor de SDRAM neemd.

Enkel aan het brainstormen hier :thumb:

zou dit het kunnen zijn :

1gig ddr-sdram pc 2700

512 mb ddr-sdram pc 3200

en de snelheden zijn niet gelijk. de 1 gig is 133 of 166 en de 512 mb 200 en mijn moederbord ondersteunt vanaf 200.

en bij everst staat een stukje verder bij de northbridge chip wel dat die in dram slot 1 512 heeft zitten en dram slot 2 ook 512 maar 1 daarvan zou dan 1 gig moeten zijn.

Vanaf 200? zal wel tot 200 zijn.

Overigens bestaan sloten uit meerdere banken, voor double sidedzouden en misschien ook de banken van het 2e slot kunnen zijn gebruikt, dan kun je daar niets meer in plaatsen.

Maar dat is afhankelijk van het merk en type mobo, waar ik niets over lees.

mijn mobo is al behoorlijk oud.

moederbord naam : soltek 85 sl-erv.
chipset : via vt8745 apollo P4x400.
processor : p4 2.8ghz.

Die chipset kan 8 rijen (banken) van 512mb adresseren, in feite 4 sloten met doublesided geheugen tot 1 gig. op een DDR frequentie van max. 333, met een fsb van 166, dus die 200 slaat op de DDR frequentie, een FSB van 100 dus.

Denkelijk is dat reeepje gewoon niet combatible.
Wat doet hij alleen in een slot?

als ik die 1 gig alleen doe geeft die ook maar 512mb.

maar die 512 mb heb ik al langer ik had eerst die 512 mb met 256 mb maar toen zag ik op ebay voor 21 euro die 1 gig dus had ik die gekocht.

en die 1 gig is maar 1 rij en die 512mb heeft 2 rijen.

Is het zeker een oem bord uit een merk PC, want die chipset, zoals ik al eerder aangaf, kan het wel adresseren.

Het is dus een siglesided 1 gig.ram, daar kan de chipset niet mee overweg en wordt de helft ervan gezien en gebruikt.

oke bedankt maar ik hou hem toch want ga binnekort nieuw moederbord halen met ddr 2 en ddr 1 ondersteuning dus.

en wat je zei over een oem bord ofzo zou heel goed kunnen want ik heb het mobo los gekocht van iemand anders + hdd en proc en die 256 mb geheugen van eerst. verder heb ik alles van andere comps hiero bij elkaar gezet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan