2 of meer dezelfde services in taakbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Hallo,

Toen ik deze week in taakbeheer zat te kijken, viel mij een aantal dingen op. Er staan een aantal dubbele services ( niet allemaal dus ) in:

csrss.exe ( 2 keer )
sidebar.exe ( 2 keer )
svchost.exe ( 12 keer )
taskeng.exe ( 4 keer )
dllhost.exe ( 2 keer )

ik weet wel dat er van svchost meerdere services van zijn, maar 12 ? Is dit normaal voor windows vista ? Zo ja dan vind ik het prima, ik ondervind er verder geen hinder van, maar het viel me wel op.

aanvullende info: Vista premium SP1, 2.8 ghz dual core, 2gig RAM. Gescant op virussen door nod32 ( geen virus gevonden ), gescant op spyware door spybot ( geen spyware ), elke dag ccleaner voor afsluiten.

al die processen zijn van windows zelf...

typ het maar eens even in google en je gaat er direct de uitleg over vinden ;)

daar was ik idd zelf ook achter :D, maar het is dus volkomen normaal dat er een aantal dubbele tussen staan ? ( omdat ik dit bij xp nooit ben tegen gekomen, op die svchost na dan )

volgens mij is dat normaal ja :P

bij mij is het toch ook zo ;)

ok dankjewel, dat is wat ik wilde weten :D ben ik weer wat wijzer geworden in de wondere wereld van vista :p

* vraag is opgelost *

jah ik weet oook niet waarom al die processen zo dubbel staan of meerdere malen hoor:P

dat vraag ik me ook af

is vast microsoft logica :D maar ben blij dat ik niet de enige ben die dit heeft, anders zou ik mn bedenkingen hebben... ik zit regelmatig in taakbeheer omdat vista wel eens vast slaat hier, en wil erachter komen wat het probleem is.. en toen vielen mij die dubbele services op, dacht dat het daarmee te maken had, niet dus :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan