2 OS op 1 PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Goksy

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2009
Hallo

Ik heb nu Windows Vista Home Premium en dat gaat erg traag met gamen..
(tenminste ik merk veel verschil tussen Xp en vista) Nou wil ik als gewoon gebruik Vista
en gamen op Xp, maar hoe doe ik dat? Kan iemand me vertellen hoe ik 2 OS erop kan zetten?

groetjes:thumb:

2 os

Voordat tooltje moet je volgens mij betalen.
en daar heb ik nou net geen zin in.
Kan ik niet met een gratis tool doen?

Of bespaar jezelf een heleboel mogelijke ellende (Bootpro werkt niet altijd probleemloos is mijn ervaring) en formatteer de machine en zet daarna éérst XP erop en dan Vista, dan heb je geen externe software nodig om het spul draaiende te krijgen.

Of bespaar jezelf een heleboel mogelijke ellende (Bootpro werkt niet altijd probleemloos is mijn ervaring) en formatteer de machine en zet daarna éérst XP erop en dan Vista, dan heb je geen externe software nodig om het spul draaiende te krijgen.

Kan ook ja, maar als je geen vista dvd hebt , wordt dit lastig. Dus de GROOTTE vraag?

Heeft Gosky een vista dvd?

Da's toch helemaal niet interessant? Al zou íe 'm niet hebben die DVD van Vista, dan leent íe 'm van de buren, oma, vriend, colllega whatever. Het gaat om de serial op de sticker (op de pc)

Laatst bewerkt:
Da's toch helemaal niet interessant? Al zou íe 'm niet hebben die DVD van Vista, dan leent íe 'm van de buren, oma, vriend, colllega whatever. Het gaat om de serial op de sticker (op de pc)

Ik was het ook nog een keer aan het nalezen, en vind zelf ook dat het moet zijn : heeft Gosky wel een vista dvd tot zijn beschikking ?(o.i.d.)
Maar ik was op mijn laptop aan het werk, en de batterij was leeg, dus de laptop ging zelf uit, en kon de wijziging niet meer maken..................... Maar ben nu thuis en heb hem aan de netstroom gegooit.....

Ik heb ook Windows Vista Home Premium. En ik speel CoD 5 met alles op high.
Wil prima hoor, dit lijkt me dus ook niet echt nodig .. :p

Maar als je pc vista maar net aan kan(weet niet of dit het geval is). Dan kan je er geen game in gaan spelen. En aangezien xp een stuk lichter is, werkt het dan een stuk beter.

Nou kijk ik had mijn pc kant en klaar gekocht toen
ik nog niet echt veel van pc's wist en toen moest ik een dvd maken van het hele systeem.
Dat heb ik gedaan en als ik me pc ofzow formateer dan kan ik gewoon die dvd
erin doen en via die opstarten en dan gooit hij windows vista er weer op.
Mijn pc:
(Overgeclockt)
Nvidia GeForce 8500 GT 512 DDR2 - Memory Clock: 402 Mhz
Core Clock: 720 Mhz
Shader Clock: 1468 Mhz
2 Gb..DDR2 @ 800 mhz.
Windows Vista Home Premium (32-Bit)
AMD Athlon 64X2 Dual Core 3800+ @ 2.00 Ghz

Zoals je ziet is alleen mijn Grafische Kaart overgeclokt maar niet echt goed..:confused:
HIj komt niet boven de 45 graden en als ik hem nog verder wil overclocken dan
wordt hij onstabiel..:( Mijn Airflow is dik in orde.
Ik heb net dat ene ding met Vista Reboot gedaan en het lukte niet..-.-
Xp was mooi geinstaleerd alleen als ik via Xp wou opstarten gaf hij een fout aan!?
dus vista reboot weer verwijderd..Ik ben van plan om vanmiddag mijn pc te formatteren en dan Xp erop te zetten.

Hebben jullie nog andere ideeen..??:rolleyes:
Groetjes..:thumb:

Nou kijk ik had mijn pc kant en klaar gekocht toen
ik nog niet echt veel van pc's wist en toen moest ik een dvd maken van het hele systeem.
Dat heb ik gedaan en als ik me pc ofzow formateer dan kan ik gewoon die dvd
erin doen en via die opstarten en dan gooit hij windows vista er weer op.
Mijn pc:
(Overgeclockt)
Nvidia GeForce 8500 GT 512 DDR2 - Memory Clock: 402 Mhz
Core Clock: 720 Mhz
Shader Clock: 1468 Mhz
2 Gb..DDR2 @ 800 mhz.
Windows Vista Home Premium (32-Bit)
AMD Athlon 64X2 Dual Core 3800+ @ 2.00 Ghz

Zoals je ziet is alleen mijn Grafische Kaart overgeclokt maar niet echt goed..:confused:
HIj komt niet boven de 45 graden en als ik hem nog verder wil overclocken dan
wordt hij onstabiel..:( Mijn Airflow is dik in orde.
Ik heb net dat ene ding met Vista Reboot gedaan en het lukte niet..-.-
Xp was mooi geinstaleerd alleen als ik via Xp wou opstarten gaf hij een fout aan!?
dus vista reboot weer verwijderd..Ik ben van plan om vanmiddag mijn pc te formatteren en dan Xp erop te zetten.

Hebben jullie nog andere ideeen..??:rolleyes:
Groetjes..:thumb:

Als je er daarna weer vista opzet............. dan werkt het ook

Zolang je maar niet de zelf gemaakte Vista CD gebruikt voor de herinstallatie van Vista, want ik ben bang dat je dan geen of een foute dualboot krijgt.
Die recovery CD is specifiek voor joujw systeem en betreft geen 'normale' Windows CD waarmee je zélf bepaalde keuzes kunt maken, die worden (zijn) al voor je gemaakt.

Is lastig aan te geven. Als het idd. een mooie schone recovery disk (zeg maar een soort van 'echte' kale Vista DVD) is zou het misschien kunnen.
Wat je het beste kunt doen als je niet even snel een Vista DVD kunt lenen van iemand is het volgende.
Formatteer met behulp van de XP CD die je wel hebt (een 'normale' hoop ik?) eerst alle schijven.
Installeer XP 'kaal' op D, E of whatever, (dus niet gaan updaten etc. etc.) zolang het maar niet op C is. Reden? Die recovery Vista gaat zich ongetwijfeld op C installeren.
Installeer vervolgens met behulp van de recovery DVD Vista.
Start na de installatie van Vista op. Heb je een dualboot? Prima dan ga je de mobo drivers installeren, Windows updaten etc. etc.

Heb je geen dualboot na de acties, dan is jouw recovery DVD van Vista wellicht een hele mooie en bruikbare, maar niet om een dualboot te maken. Daartoe zal je dan een Vista DVD moeten lenen van iemand (wél zorgen dat het dezelfde versie is)

Als je het eerst probeert (XP kaal en daarna jouw recovery DVD van Vista) ben je anderhalf uur kwijt. Werkt het, mooi, werkt het niet, anderhalf uur verknald.

LAAT OOK MAAR DAT GEZEIK MET DRIVERS..-.-
ik heb xp erop gezet en toen liep het niet lekker met games..
het beeld happerde..
en nu weer windows vista..:(

in iedere geval bedankt voor al jullie help..:thumb::thumb:

fijne avond verder.!:love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan