2 OS'en tegelijk...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Seeseemelk

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2009
Ik zou graag twee besturingssystemen tegelijk willen draaien op mijn pc.
Ik bedoel niet met Virtual PC, Virtual box of VMware.
Ik bedoel echt twee os'en die op mijn pc staan. (twee verschillende hardeschijven)
Kan iemand mij helpen...

Dual boot, is al zo vaak aan de orde geweest. Is in het archief wel terug te vinden.

Laatst bewerkt:
1. maak een nieuwe partitie (een voor bijv. Vista en huidige voor huidig systeem)
2. Dan 2e systeem installeren op die nieuwe schijf.

* nieuw partitie maak je via het Systeembeheer en dan Computerbeheer

Laatst bewerkt:
Ik zou graag twee besturingssystemen tegelijk willen draaien op mijn pc. = niet mogelijk!

zoals al aangegeven kun je wel 2x een os installeren en dan door middel van opstarten kiezen op welke je wint werken. Maar 2 tegelijk zal niet gaan...

Als je dit wilt zul je dan toch 2 PC's naast elkaar moeten zetten.

Laatst bewerkt:
Ik bedoel echt tegenlijk, ik heb op een partitie Windows 7, op een andere Windows 7 (Inderdaad, twee keer windows 7) en op nog een andere XP. Maar het duurt te lang om als mijn vrienden komen spelen om dan te switchen van windows. als het dan gedaan is, gaan ze weg. en daarom ik wil ik graag een andere manier om de bijde heel rap te berijken, best nog tegenlijk.

Misschien kennen jullie een programma dat de partitie kan lezen, en dan die partie op te starten gelijk in VMware.

Maak dan gewoon een VHD aan, en installeer daar dan weer je systeem op. En als je wilt switchen tussen Windows gebruik je 2 bureaubladen. Ik weet niet meer hoe het heet maar het zit o.a. in Ubuntu.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan