2 outlooks installeren op 1 PC?

Status
Niet open voor verdere reacties.

computerPrutser

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2003
Hallo,

Ik heb weer een complexe vraag...
Ik heb 2 mailadressen, dus 2 accounts.

1 = Telenet
1 = websitemailadres (.com) van Transip

Nu wil ik eigenlijk outlook 2X installeren op mijn PC. 1 voor Telenet account , en 1 voor transip.

Nu heb ik 2 accounts in outlook, maar mail van Transip + telenet komen bij elkaar en dat wil ik niet. Want ik wil mijn transip mail overdag in mijn popbox (webmail) zien en beantwoorden maar als mijn geliefde thuis outlook opend.. trekt hij alle mail van mijn popbox naar outlook.. En is mijn webmailbox leeg.

Ik zit zelf te denken om outlook + outlook express te installeren op mijn PC. Maar is dat wel mogelijk? Dus dan heb je outlook voor mijn mailtjes (Transip) en outlook voor de mailtjes van mijn geliefde (Telenet)

Ik heb overal aan zitten denken, map in outlook aanmaken etc maar ik wil mijn webmail overdag kunnen beantwoorden, ook al staat outlook thuis open.

U ziet het ,een zeer complexe vraag .Ik ben benieuwd of iemand hier een antwoord op heeft.

Alvast bedankt voor uw denkwerk

Groeten, Paul

Hoi,

Kijk, voor dit soort zaken heb je nu de mogelijkheid van meerdere gebruikers onder Windows .... :p
Onder outlook van de ene gebruiker maak je het mailaccount aan van X en onder de de andere mailaccount Y ....

Je kunt uiteraard ook onder één account blijven werken.
Outlook en Outlook expres kunnen prima naast elkaar functioneren. Onder OE maak je het account aan van X en onder oulook verwijder je het, zodat alleen Y nog overblijft.
Je krijgt (als outlook je standaard mailprogramma is) wél steeds de melding of je OE als standaard in wilt stellen, elke keer dat je het start. ....

Laatst bewerkt:
Je kan je mails op de server laten staan, waardoor je niet het probleem hebt dat je geliefde je mails ophaalt en jou met een lege mailbox achterlaat :D Zie hiervoor mijn (overigens zeer recente) post: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=349985

Verder kun je via 'rules' ervoor zorgen dat post van verschillende accounts in verschillende mailboxen komen. Zie bijvoorbeeld deze link (hier klikken) of Googel even op "Rules Outlook".

Ik hoop dat je hiermee verder kunt. Succes!

groeten Eelco

Je kan je mails op de server laten staan, waardoor je niet het probleem hebt dat je geliefde je mails ophaalt en jou met een lege mailbox achterlaat :D Zie hiervoor mijn (overigens zeer recente) post: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=349985

Verder kun je via 'rules' ervoor zorgen dat post van verschillende accounts in verschillende mailboxen komen. Zie bijvoorbeeld deze link (hier klikken) of Googel even op "Rules Outlook".

Ik hoop dat je hiermee verder kunt. Succes!

groeten Eelco

Eelco
Wil jij nou je 'gelijk' halen of iets dergelijks?
Test nu eerst zelf eens die wijziging in outlook uit, voordat je opnieuw dit advies geeft. Nogmaals: het werkt bij het merendeel van de mailservers van providers niet. Was oorspronkelijk door microsoft ook niet hiervoor bedoeld, maar voor de eigen (bedrijfs-) mailserver.
Kortom: je geeft hier een zinloos advies, dat je naar alle waarschijnlijkheid ook zelf niet hebt 'getest' .... :(

Eelco
Wil jij nou je 'gelijk' halen of iets dergelijks?
Test nu eerst zelf eens die wijziging in outlook uit, voordat je opnieuw dit advies geeft. Nogmaals: het werkt bij het merendeel van de mailservers van providers niet. Was oorspronkelijk door microsoft ook niet hiervoor bedoeld, maar voor de eigen (bedrijfs-) mailserver.
Kortom: je geeft hier een zinloos advies, dat je naar alle waarschijnlijkheid ook zelf niet hebt 'getest' .... :(

Wat is dit voor een reactie?!? Ik gebruik deze oplossing naar volle tevredenheid zelf, nota bene! Dus het is geen kwestie van gelijk willen hebben, maar van een andere (lees: wel goede) ervaring hebben met die oplossing. Al mijn pop-mail account werken prima zo (lees van alle grote NL-se internetproviders en het account van mijn domein).

Dus voordat je zo tekeer gaat, zou ik eerst maar eens aan zelfreflectie gaan doen!
Behoorlijk onbeschofte reactie van je! Zo stimuleer je echt mensen om met oplossingen te komen!!

Sorry dat ik je zo op je teentjes trapte. Maar helaas zijn mijn ervaringen (en bij andere klanten) anders.

Mannen,

Bedankt voor jullie antwoord.
Ik ga vanavond direct aan de slag. Ik hoop dat t gaat lukken!!

Wat je ook kan doen is het ene account gewoon verwijderen uit OE, zo worden ze er niet meer afgehaald en kan je ze altijd bekijken.

Maar misschien vind je het wel interessant om de mails toch te kunnen ontvangen en dan is meerdere gebruikers in windows inderdaad een mogelijkheid maar 1 account in office outlook ook een interessante oplossing en inderdaad perfect mogelijk.

Ik ga het binnenkort ook zo doen (OE en office outlook)

Werkt perfect:thumb:

Bedankt voor jullie tips! Ben ik zeer blij mee. Gekozen om outlook & outlook express te installeren op 1 PC.
En nu het mafste: Outlook transip account ingesteld. Test = OK. Geen fout met verbinden, mail blijft op mijn webmail staan!
Accounts goed nagekeken, niks mis mee. Test = OK?? Geeft niet aan dat hij mail niet kan ophalen... Verder nog geprobeerd om de mail van mijn vrouw te exporten en te importeren in outlook express maar dat gaat blijkbaar niet. Je kan wel exporteren naar een map, maar niet naar outlook express. Weten jullie hier een oplossing voor?

Wat je ook kan doen is het ene account gewoon verwijderen uit OE, zo worden ze er niet meer afgehaald en kan je ze altijd bekijken.

Maar misschien vind je het wel interessant om de mails toch te kunnen ontvangen en dan is meerdere gebruikers in windows inderdaad een mogelijkheid maar 1 account in office outlook ook een interessante oplossing en inderdaad perfect mogelijk.

Ik ga het binnenkort ook zo doen (OE en office outlook)

Werkt perfect:thumb:

En gewoon kleinerend verder gaan... Je bent echt niet zo slim (of diplomatiek) hé...

Je zoekt het wel ver hoor, en maakt het heel complex.

In 1 outlook maak je gewoon meerder accounts aan. Dat kan bij verschillende providers zijn. Gewoon bij accounts een toevoegen....
Alles komt dan in inbox en je kan beantwoorden met de standaard account of je kan in je email bericht je maakt op beantwoord de account wijzigen, want daar komen dan extra mogelijkheden.

Op een pop server kan je instellen dat de mail blijft staan op de server.

En anders installeer Windows Live Mail en kan je alles in 1 programma doen zowel je hotmail als alle andere accounts

In 1 outlook maak je gewoon meerder accounts aan. Dat kan bij verschillende providers zijn. Gewoon bij accounts een toevoegen....
Alles komt dan in inbox en je kan beantwoorden met de standaard account of je kan in je email bericht je maakt op beantwoord de account wijzigen, want daar komen dan extra mogelijkheden.

Op een pop server kan je instellen dat de mail blijft staan op de server.

Dit is precies wat ik bedoelde... :thumb:

Verder zou je emails van elk account naar een eigen folder kunnen laten verplaatsen bij binnenkomst, via 'outlook rules'. Zo hou je je inbox overzichtelijk.

Ja outlook is nu een van de programma dat enorm veel interngeheugen wegneemt.

computerprutser wil liever 2 versies installeren...
Dan nog Word en Excell openzetten en dan komt er een berichtje op HELPMIJ.NL mijn computer is toch O zo traag en ik doe niets verkeerd hoor :-)))))

Outlook is er op voorzien om het te doen, gebruik het dan ook.
Installeer je oof 2 maal office/word omdat je 2 verschillende templates hebt?

Prutserke.... je doet je naam alle eer aan :-)
Doorgaan en mazzel kerel :-))))))

Ja outlook is nu een van de programma dat enorm veel interngeheugen wegneemt.

computerprutser wil liever 2 versies installeren...
Dan nog Word en Excell openzetten en dan komt er een berichtje op HELPMIJ.NL mijn computer is toch O zo traag en ik doe niets verkeerd hoor :-)))))

Outlook is er op voorzien om het te doen, gebruik het dan ook.
Installeer je oof 2 maal office/word omdat je 2 verschillende templates hebt?

Prutserke.... je doet je naam alle eer aan :-)
Doorgaan en mazzel kerel :-))))))

Je begrijpt het niet. Hij wil Outlook express en Office outlook naast elkaar gebruiken. Niet twee keer office outlook.

En hij doet daar goed aan, twee verschillende programma's voor twee verschillende mailboxen bewaard het overzicht, zeker als deze mailboxen een ander doel hebben.

Je begrijpt het niet. Hij wil Outlook express en Office outlook naast elkaar gebruiken. Niet twee keer office outlook.

En hij doet daar goed aan, twee verschillende programma's voor twee verschillende mailboxen bewaard het overzicht, zeker als deze mailboxen een ander doel hebben.

Vista, jij hebt het ook niet door.
Outlook kan perfect meerder accounts aan, allen naast elkaar. Dan heeft hij in 1 programma alle accounts.
Openen van Outlook en daarnaast nog een keertje Outlook express vergt enorm veel cpu en geheugen van de computer. Zelfs als je outlook terug afsluit blijft de computer traag. Omdat Outlook het gebruikte geheugen niet vrijgeeft.

Hij mag het testen de twee naast elkaar openen. Dan nog eens Word en Powerpoint openen en een document van 5000 of 10000KB openen. Dan heeft de computer geen performantie meer. Maar als je Outlook en het maakt niet dewelke zowel Express als Outlook kunnen meerdere account aan. De configuratie is net hetzelfde in de 2 versies. Maar ik zou tijdens Office installatie outlook niet installeren en enkel Express gebruiken.
Er is geen nood aan aan 2 programma die nethetzelfde doen.

Je gaat toch geen 2 keer Office installeren omdat je 2 brieven op de computer hebt staan?
Hij doet ermee wat hij wil, maar geloof me hij komt daar wel op terug met zijn 2 versies

Ik weet dat je twee accounts naast elkaar in outlook kan gebruiken. maar dan houdt de TS zijn probleem. Want als outlook wordt geopend worden van de twee accounts de mail opgehaald. Of er moet weer ingesteld worden dat het niet automatisch gebeurd wat weer tot ergernissen kan lijden als je het elke keer moet doen. Handig dus dat het niet in hetzelfde programma hebt of onder een andere gebruikersaccount. Bovendien is het overzichtelijker naargelang het doel van de mailbox welk programma je ervoor gebruikt.

Bovendien heb ik nog niet gemerkt dat een computer traag wordt van outlook. Onder normale omstandigheden komt het geheugen terug vrij en als dat niet gebeurt zou je volgens mij je pc eens moeten nakijken. Ik merk er helemaal niets van. Bovendien zou dat niet zo'n groot probleem zijn met de computers van tegenwoordig. Als outlook inderdaad geheugen zou bijhouden wil dat zeggen dat het actief zou blijven als je het hebt afgesloten. En zulke eigenschap is bij de instellingen altijd wel uit te schakelen, dus doorzoek je instellingen eens grondig.

Verder spreek je van twee programma's die net hetzelfde doen. Dat is nou net wat outlook express en office outlook niet doen. Het enige wat ze hetzelfde doen is een emailaccount onderhouden. Maar sinds wanneer kan je een takenlijst en een agenda bijhouden in outlook express. Vooral het feit dat je een agenda en dergelijke kan bijhouden in office outlook kan handig zijn als je het emailaccount gebruikt voor professionele doeleinden of op verplaatsing of iets dergelijks. Daarom raad ik aan de TS aan zijn mailtjes met office outlook te openen en het andere account in outlook express te gebruiken. Dat bespaart dan weer de ergernissen en beperkingen die het schakelen tussen twee verschillende gebruikers met zich meebrengt.

Bovendien heb je het nog steeds niet door denk ik, het gaat niet om twee versies! Maar om 2 totaal verschillende programma's die toevallig gedeeltelijk overeenkomen wat betreft hun naam omdat ze toevallig 1 van hun vele functies gemeen hebben: email beheren. Verder zijn het totaal verschillende programma's en ook voor andere doeleinden (die de TS bij het gebruik ervan spoedig zal ontdekken) is het de moeite waard om ze allebei op je pc te hebben staan.

Laatst bewerkt:
Vista alle respect...
Het gaat er niet om welke versie hij gebruikt. Of zoals jij het wil noemen programma.
In beide kan je met 1 gebruiker verschillende emails account beheren.
Je kan ook instellen per email account of dat die automatisch moet opgehaald worden of niet.
Tevens ook per email account of de mail op de server blijft ja of nee.

In een beide outlook programma's kan je ook nog eens aparte gebruikers instellen.
Per gebruiker kan je dan alle bovenstaande gegevens opnieuw doen.
Alle mogelijkheden zijn er, vandaar dat de HAM vraag is waarom met 2 programma's werken?

Ja, waarom nog nero gebruiken als je met windows xp ook gewoon cd's kan branden?

Waarom nog firewall installeren als windows dit ook aan boord heeft?

Omdat deze programma's ook extras bieden. Windows is een besturingssysteem met extra, die andere programma's bieden meer.

Zo is er ook een verschil tussen outlook express en office outlook.

Waarom met 2 programma's werken?

De 2 programma's hebben elk hun eigen taken.

Je hoeft geen instellingen te gaan veranderen om er vervolgens niet meer aan uit te kunnen.

En outlook express heb je meestal al standaard bij je windows zitten en office outlook bij je officesuite, dus je hebt ze meestal toch sowieso, waarom ze dan niet allebei gebruiken?

Heel simpel.
Je klikt een email link aan op een webites en het verkeerde programma opent.
Alles in een programma en je kan kiezen.

einde want schrijf me uit hier op deze topic

Mijn god, een link kopiëren en plakken is veel extra werk!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan