2 paar boxen - 2 functies

Status
Niet open voor verdere reacties.

SoulsOnFire

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jan 2013
Ik heb een pc met mijn tv aangekoppeld via HDMI. Nu heb ik dus 2 schermen die ik tergelijkertijd kan bekijken. Op deze tv heb ik een 5.1 surround system. Aan mijn pc heb ik een 2.1 systeem gekoppeld. Ik kan een film kijken op men tv die via men pc is doorgestuurd op het 5.1 systeem.

Nu vraag ik me af of ik op dezelfde tijd een ander geluid, ook afkomstig van mijn pc kan doorsturen naar het 2.1 systeem (voor games). Dus gesplitst geluid tussen de 5.1 en de 2.1.
Waarvan is het afhankelijk? Welke instellingen zou ik moeten aanpassen? Is het überhaupt mogelijk?

Alvast bedankt om dit te lezen, ik hoop dat ik duidelijk was en een paar nuttige antwoorden zal krijgen.

Je kiest een uitgang waar je geluid op afgespeelt moet worden.
Met één geluidskaart (in jou geval) is dat dus of speakers OF HDMI. (Helaas niet "en")
Met een apart (extern via USB b.v.) zou je in de software wel kunnen kiezen welke geluidskaart software moet gebruiken.
Maar of een film afspelen en een pittig spel spelen tegelijk kan (of je pc dat trekt) zal van je pc afhangen.

Oke, via een 2de geluidskaart moet dit dus werken? Ik heb een recente pc die het minimum van de processor gebruikt dus ik veronderstel dat het geen probleem mag zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan