2 partities -> 1 HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

nazoax

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Berichten
38
Ik heb een nieuwe pc met windows 2000 die 2 hardesschijven bevat. Een van die harde schijven is verdeeld in twee partities (en beide leeg). Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om van 2 partites weer 1 station te maken?

(N.B. in beide partities is wel een prullenbak-icoon met 'recycled' als naam te zien als je de optie 'beveiligde systeembestanden verbergen' uitzet. Dat is het enige wat nog op elke partitie staat.)

MVG, nazoax
 
Dat kan, maar dan moet je eerst eventuele data op die twee partities kopieren naar de eerste harde schijf, anders raak je ze kwijt. Ik begrijp uit jouw verhaal dat er niets op staat.

Ik neem aan dat je windows xp hebt. Klik met de rechtermuisknop op mijn computer en kies voor beheren. Kies daarin schijfbeheer. Daarin zie je dan beide harde schijven, en dat de tweede harde schijf is verdeeld in twee partities.

Klik nu met de rechtermuisknop op een van beide partities en kies voor partitie verwijderen. Doe hetzelfde voor de andere partitie. Let op, doe dit op de tweede harde schijf, als je dit doet op de eerste, ben je alles kwijt want daar staat je windows ook op.

Nu heb je een grote lege ruimte op de tweede harde schijf. Klik erop met de rechtermuiknop en kies voor partitie maken. Formatteer deze partitie daarna.
 
Niet helamaal waar wat hangmat zegt volgens mij.

Met partitionmagic kan je van twee partities er weer 1 maken met behoud van data.
Wel is het veel gemakkelijker als er geen data op die partities staat.
 
Waarom klopt mijn verhaal niet helemaal? Met windows 2000 en xp kan je de partities van de tweede harde schijf verwijderen en opnieuw aanmaken. Je verliest dan inderdaad je data, op maar de betreffende partities bevindt zich echter geen data. Het samenvoegen van partities kan met partition magic ook, maar dat programma moet je weer extra aanschaffen.
 
Geplaatst door hangmat
Het samenvoegen van partities kan met partition magic ook

Dus twee opties waarvan één zonder dataverlies voor het geval er al iets op staat.
Maakt niet uit... als nazoax maar geholpen kan worden.. toch?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan