2 partities + recovery disc

Status
Niet open voor verdere reacties.

royma

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2004
Ik zit met het volgende:

Een kennis van me heeft een Targa pc van de Lidl. Dit systeem zit vol met foutmeldingen, en is enorm traag etc. Ik wil het systeem herstellen met de bijgeleverde recovery disc. Deze kent 2 opties:

• Het terugplaatsen van een image zodat het systeem weer helemaal als nieuw is, dus al zijn data is dan ook weg

• Het zelfde als de vorige optie, alleen dan wordt de map "mijn documenten" ongemoeid gelaten.

Ik heb dus voor optie 2 gekozen, het zag er goed uit toen ik klaar was, maar in de loop van de week bleken er toch nogal wat foutmeldingen terug te komen.

Nu wil ik dus gebruik maken van optie 1 (volledig herstellen van het systeem). Echter hij heeft ruim 60Gb aan data, en dat brand je niet zomaar ff op dvd. Vandaar dat ik een partitie aan wil maken zodat ik die data daar op kwijt kan. Mijn vraag is nu: wordt die data op de d schijf niet overschreven als ik de recovery disc gebruik.

Ik weet dat bv met norton ghost een partitie gekozen kan worden, dus dan speel je safe, alleen in dit geval twijfel ik...

Wie kan mij hierover adviseren?

Bedankt!!

Het lijkt mij dat de nieuw aangemaakte partitie veilig blijft:thumb:
Dat die niet wordt overschreven.

Het lijkt mij ook, maar ik heb dus alleen ervaring met ghost. Dit mag absoluut niet mis gaan... Nog meer mensen die er misschien ervaring mee hebben?

Ik geef even een schopje aangezien dit belangrijk is.

Met Optie 1 ben je alles kwijt.

Als de data erg belangrijk is ,adviseer ik om de HD in/bij een andere PC erbij te hangen,en de Data op andere HD op te slaan.

Dan optie 1 doen.

Weer in andere PC , en de Data er weer op zetten

Ik heb de gegevens maar veilig gesteld op een externe HD. Ik durfde het toch niet aan...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan