oplossing
Hallo, een tijdje terug had ik bovenstaande vraag gesteld, inclusief het probleem van het niet vinden van mijn harde schijf bij installatie windows.
Nu heb ik wel de oplossing hoe ik het probleem kan verhelpen maar heb dan wel dit bestand nodig en hoop dat jullie weten hoe ik daar aan kan komen.
Ik heb een moederbord: intel 865PE/848P + ICH5 chipset BASED
Hier hoord een cd bij maar kan ik niet terugvinden helaas.
Ik heb een email gehad met het volgende:
Goedendag,
Zoals telefonisch besproken stuur ik u de mail van de leverancier door.
Ik denk dat de klant bedoeld dat zijn windows-installatie beschadigd is geraakt door
virus of een andere oorzaak en dat de klant zijn harddisk nu opnieuw wil voorzien
van een verse windows installatie. Bij het starten van de windows-setup blijkt dat
de harddisk niet wordt gevonden en daarop heeft hij met jullie gebeld.
Dit klopt omdat het waarschijnlijk een s-ata (seriele) harddisk is waarvoor hij
een driverdiskette nodig heeft die bij de pc in het zakje is geleverd of die meneer
zelf kan maken met de cd van het moederbord uit het zakje van de pc. Op die
cd staat een mapje cd:\drivers\ide\sata\driverdisk en dat mapje moet hij op
een floppy kopieren.
Bij het starten van de windows setup vanaf de xp-cd moet de klant dan op F6
drukken zoals op het scherm wordt aangegeven om de extra stuurprogramma's
te laden en te zorgen dat de floppy erin zit. Dan vindt hij de harddisk en kan hij
de setup voltooien.
Hij kan hem dus zelf maken met de cd van het moederbord, hij moet niet de raid-drivers
hebben want die gebruikt hij niet, alleen de s-ata drivers..
Ik weet geen serienummer dus ik kan zo niet weten wat er in de pc zit, floppy even zelf
maken is het makkelijkst met de cd van het moederbord dus. Voor vrijwel alle klanten geldt
dit verhaal dus ik hoop dat hij het zelf kan fixen..
succes!
Dit lijkt me een goede oplossing en moet me zeker lukken, alleenheb ik dan dus wel die cd nodig

, of het bestandje.
Heeft iemand enig idee of ikdat ergens van internet kan halen? of moet ik dit via fabrikant van de pc bestellen?