2 pc's 2 problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lange Pier zei:
De Maxtor 6L160M0 kan een SATA of PATA schijf zijn, dat nummer werd voor beide gebruikt.

En het is een Intel® ICH5 chipset, daar heb je geen SATA drivers voor nodig.

Ligt dus denkelijk toch ergens anders aan.

Zet de bios eens op default settings, dat doe je met de clear jumper, staat allemaal in je manual van dat bord, wel met de spanning eraf.

Nee hoor de 6L160M0 is een SATA schijf, zoek maar in de product-line pdf en daar vindt je dat de 6L160M0 een SATA schijf is uit de DiamondMax10 serie. De 6L160p0 is de (P)ATA variant.

maestro12 zei:
Nee hoor de 6L160M0 is een SATA schijf, zoek maar in de product-line pdf en daar vindt je dat de 6L160M0 een SATA schijf is uit de DiamondMax10 serie. De 6L160p0 is de (P)ATA variant.

Ik twijfelde al, ik kwam hier op uit, maakt niet uit voor de TS, met die chipset.

Deze link.

Grappig detail, heb zelf hier de PATA uitvoering in een comp hangen, en dat is de PO.:rolleyes:

Oke dan neem ik gewoon nog even contact op met de fabrikant.

mochten jullie ondertussen nog ideeen weten dan hou ik me wel nog aanbevolen.

want wat zouden jullie zelf doen in deze situatie?

Heb nu alles opnieuw aangesloten, ff schoongemaakt voorzichtig.
zijn er dingen in de bios waar ik extra goed op moet letten?

en als ik het nu allemaal goed begrijp hoeft er dus geen diskette te komen met een raid driver ofzo. want wat ik me dan afvraag, hoe kan normaal gesproken het moederbord ofzo de hdd herkennen en installeren?

Laatst bewerkt:
oplossing

Hallo, een tijdje terug had ik bovenstaande vraag gesteld, inclusief het probleem van het niet vinden van mijn harde schijf bij installatie windows.

Nu heb ik wel de oplossing hoe ik het probleem kan verhelpen maar heb dan wel dit bestand nodig en hoop dat jullie weten hoe ik daar aan kan komen.

Ik heb een moederbord: intel 865PE/848P + ICH5 chipset BASED

Hier hoord een cd bij maar kan ik niet terugvinden helaas.

Ik heb een email gehad met het volgende:

Goedendag,

Zoals telefonisch besproken stuur ik u de mail van de leverancier door.

Ik denk dat de klant bedoeld dat zijn windows-installatie beschadigd is geraakt door

virus of een andere oorzaak en dat de klant zijn harddisk nu opnieuw wil voorzien

van een verse windows installatie. Bij het starten van de windows-setup blijkt dat

de harddisk niet wordt gevonden en daarop heeft hij met jullie gebeld.

Dit klopt omdat het waarschijnlijk een s-ata (seriele) harddisk is waarvoor hij

een driverdiskette nodig heeft die bij de pc in het zakje is geleverd of die meneer

zelf kan maken met de cd van het moederbord uit het zakje van de pc. Op die

cd staat een mapje cd:\drivers\ide\sata\driverdisk en dat mapje moet hij op

een floppy kopieren.

Bij het starten van de windows setup vanaf de xp-cd moet de klant dan op F6

drukken zoals op het scherm wordt aangegeven om de extra stuurprogramma's

te laden en te zorgen dat de floppy erin zit. Dan vindt hij de harddisk en kan hij

de setup voltooien.

Hij kan hem dus zelf maken met de cd van het moederbord, hij moet niet de raid-drivers

hebben want die gebruikt hij niet, alleen de s-ata drivers..

Ik weet geen serienummer dus ik kan zo niet weten wat er in de pc zit, floppy even zelf

maken is het makkelijkst met de cd van het moederbord dus. Voor vrijwel alle klanten geldt

dit verhaal dus ik hoop dat hij het zelf kan fixen..

succes!

Dit lijkt me een goede oplossing en moet me zeker lukken, alleenheb ik dan dus wel die cd nodig :D , of het bestandje.

Heeft iemand enig idee of ikdat ergens van internet kan halen? of moet ik dit via fabrikant van de pc bestellen?

Download het tooltje Everest, hier.

Kijk welk moederbord en type er gebruikt wordt, ga naar die site van de fabrikant naar de download sectie, zoek de drivers van het moederbord etc., download tevens de manual, je zult misschien ook wat dingen in de bios aan moeten passen.

Wel vreemd dat ze vermelden dat je dit moet doen, terwijl het een ICH5 chipset is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan