2 pc's bedraad aansluiten op Sweex modem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

PaulMolenaar

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2003
Hoi,

ik heb hier 2 pc's staan die op een sweex wireless modem moeten worden aangesloten. In de modem zitten ook 4 aansluitingen voor bedraad internet. Het is de bedoeling dat er niet gebruik wordt gemaakt van de draadloze functie. De netwerkkaarten in beide pc's zijn juist geinstalleerd en werken, via een andere modem krijg ik wel internet, maar daar kan maar 1 pc op.
Er is gewoon internetverbinding, dus daar ligt het niet aan. Het lampje dat aangeeft verbinding te hebben met internet gaat branden evenals de lampjes voor de vaste aansluiting van de computers. De lan-verbinding gaf aan dat hij verbonden was, maar het internet werkt niet. De instelling staat op automatische ip configuratie. Ook als ik probeer eerst 1 pc aan te sluiten op de modem werkt het niet.

Wat zie ik over het hoofd?

De modem is een Sweex MO251.

Bij voorbaat dank,

Ik denk dat die Sweex geen modem is maar iets anders, misschien een switch en dan werkt het niet.

geef eens even het typenummer van die Sweex, staat er vast wel op of onderop

Om te kunnen internetten gebruik ik nu idd een andere modem, namelijk een ZyXEL, maar hier kan maar 1 pc op worden aangesloten.

Deze modem ontkoppel ik helemaal, en wil dan vervolgens 2 computers bedraad aansluiten op de Sweex MO251. Op het stickertje op de modem staat het volgende: Wireless ADSL 2/2+ Modem/Router 54 MBPS ANNEX A. Deze heeft 4 ingangen om pc's bedraad aan te sluiten.

Er zijn verder geen modems, routers, switches of splitters aanwezig. Ook als ik 1 pc bedraad hierop wil aansluiten werkt het niet.

Hoop dat jullie me verder kunnen helpen met deze info.

Alvast bedankt,

Paul

Heb je de account gegevens correct ingevuld op de Sweex?
Want als je die niet ingeeft kan je dus ook niet op internet.

Met een modem gebruik je PPPOE protocol en log je in vanop de computer.
Router is anders, daar staan de inloggegevens op de router en hij logged aan voor je.

Vermoed dat je dat dus niet gedaan hebt
Inloggen doe je met op je browser 192.168.251.1 te plakken.
Daarna Login is sweex
password mysweex

Voer de setup wizard uit om alle instellingen juist te zetten.

Heb je de account gegevens correct ingevuld op de Sweex?
Want als je die niet ingeeft kan je dus ook niet op internet.

Met een modem gebruik je PPPOE protocol en log je in vanop de computer.
Router is anders, daar staan de inloggegevens op de router en hij logged aan voor je.

Vermoed dat je dat dus niet gedaan hebt
Inloggen doe je met op je browser 192.168.251.1 te plakken.
Daarna Login is sweex
password mysweex

Voer de setup wizard uit om alle instellingen juist te zetten.

Het lukt me om in de Setup Wizard te komen. Daar kan ik dan een keuze maken uit een aantal ADSL aanbieders, alleen ik heb ADSL van Telfort en die staat er niet tussen. Wat moet ik daar kiezen?

Alvast bedankt,

Paul Molenaar

Ja dan doe je het manueel zonder de wizards...

pag 69 van je handleiding.....
staat toch als je provider er niet tussenstaat dat je op Config dient te klikken.
vul inloggegevens in in 2de scherm

Eerst eens handleiding lezen aub, het staat er netjes omschreven.
Hoef ze toch niet voor jou te lezen en over te typen????

als alles goed is zie je het in de connectie status...

Laatst bewerkt:
Het is nu inderdaad wel gelukt. Bedankt voor alle hulp.

En ik had het inderdaad in de handleiding gelezen. Maar als ik dat probeerde kreeg ik de melding: geen verbinding, offline werken of opnieuw proberen. Ik drukte hier dus elke keer op offline werken. En net dus op opnieuw proberen, en toen kwam ik wel in mijn modem.

Hartstikke bedankt,

Paul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan