2 pc's en 1 cd-speler aansluiten op 1 versterker

Status
Niet open voor verdere reacties.

steef80

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2008
Hoi,

zoals de titel al aangeeft wil ik graag 2 pc's en een cd-speler aansluiten op 1 versterker. De versterker is een oude marantz uit 1980 en heeft maar 1 aux ingang. Wat is de makkelijkste/goedkoopste oplossing?
Ik had gedacht een eenvoudig mengpaneel aan te schaffen maar misschien is er een handigere oplossing?

ik hoor het graag,

groetjes

Steef

Hoi,

Welkom op helpmij,
Geen andere ingang meer vrij zoals tuner cassettedeck.

Modag

jawel

2 maal tape, eenmaal tuner, eenmaal aux en tweemaal phono. en nog 2 aansluitingen genaamd 'pre out' en 'main in'

Hoi,

Als die vrij zijn zou je de dvd op de aux kunnen zetten en 1 pc op de tuner en de ander op de tape.
Nog mooier is als je tape 1 en 2 hebt dan zou ik de pc,s op tape 1 en 2 zetten.

Modag

het tapedeck gebruik ik niet dus dat is idd een optie. Bedankt voor de tip. Enige nadeel is natuurlijk dat je dan niet het geluid van beide b.v. de beide pc's tegelijk hebt.
Maar daar helpt alleen een mengpaneel tegen?

oi,

Dat klopt, maar ik wist niet dat dat de bedoeling was om ze beide tegelijk te kunnen horen
dan is inderdaad een mengpaneel een optie.

Modag

ik had gehoopt dat er wellicht een andere optie zou zijn.
bedankt iig voor de moeite. Ik denk dat ik voor jouw optie ga met beide pc's op de tape-ingangen. En wie weet kom ik dan op marktplaats een keer een goedkoop mengpaneel tegen.

Laatst bewerkt:
Hoi,
Daar gaf ik toch al antwoord op dat kan een mengpaneel.

Modag

ja sorry, 1 post was tweemaal doorgekomen. Ik zit op een draadloos netwerk wat niet al te stabiel is, vandaar.

nogmaals bedankt voor je antwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan