2 pc's linken, 1 monitor gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

poekie

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2004
Berichten
799
Is het mogelijk om een pc zonder toetsenbord, muis en monitor, op afstand te bedienen met een andere pc die aangesloten is via een cross-cable?

bvd

Poekie
 
Dat ligt aan de pc die geen muis, toetsenbord en monitor heeft.
Wil je die ook op afstand aanzetten, dan moet je voor een netwerkkaart met WOL zorgen = wakeup on lan.
Je zult toch echt 1 keer een muis en toetsenbord nodig hebben om de computer op te starten daarna zou je het volledige beheer kunnen doen via vnc
 
Kan met een switch (schakelaar in ksatje).
2 pc's op 1 monitor en 1 toetsenbord.
Wel een 2e muis nodig.

Kan ok met VNC of Remote Administrator.

Na installeren van de pc, en toevoegen van vnc of rtemote admin, kan de monitor en toetsenbord / muis eraf.
Als de netwerkverbinding goed is, kun je altijd de pc volegen met je eigen monitor.

Op deze manier beheer ik (in ons nioeuwe huis) een printerserver / mailserver en ook repareer ik spyware / virussen op afstand bij klanten.
 
@Paul,

Ik lees net dat jullie een nieuw huis hebben, dan mag je de tekst onderaan je berichtjes wel aanpassen.
Ik hoop dat jullie nu een grote pc werkplaats hebben.
Veel suc6 met de nieuwe woning.
 
Geplaatst door puppie
@Paul,

Ik lees net dat jullie een nieuw huis hebben, dan mag je de tekst onderaan je berichtjes wel aanpassen.
Ik hoop dat jullie nu een grote pc werkplaats hebben.
Veel suc6 met de nieuwe woning.

Gunst, waar lees je dat dan?
Dan weet je meer dan ik ?!
 
Geplaatst door Paul-RT

Op deze manier beheer ik (in ons nioeuwe huis) een printerserver / mailserver en ook repareer ik spyware / virussen op afstand bij klanten.

Hier lees ik dat.
 
Ik zal nog even wat meer info geven.
Naast mijn werkende pc heb ik hier nog een pc staan. Op die 2e pc staat nu w95. Probleem is dat er in die pc geen cd-rom speler zit, en die kan er ook niet zomaar ingezet worden. Ik heb de pc's aan elkaar gekoppeld met een cross-cable, en vroeg me dus af of ik vanaf mijn gewone pc die 2e kan formatteren en er een nieuwe windows op kan zetten. Op pc 2 is alleen een muis aangesloten.

Ik heb VNC geïnstalleerd, maar ik begrijp er niets van.

bvd

Poekie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan