2 PC's linken

Status
Niet open voor verdere reacties.

GamerOfHell

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2008
Hallo iedereen.

Ik heb sinds kort een nieuwe laptop binnen gekregen, en wou graag mijn bestaande PC linken aan de laptop d.m.v. een ethernet kabel. Nu zit het dus zo dat wanneer ik toegang probeer te verkrijgen ik een foutmelding krijg. Namelijk:

192.168.1.2 (het i.p. van m'n laptop) is niet toegankelijk. U heeft mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegansmachtigingen hebt. Aanmeldingsfout: gebruikersaccountbeperking. Mogelijke oorzaken hiervan zijn: geen blanco wachtwoorden toegestaan, beperkingen van aanmeldingstijden, of een beleidsbeperking is van toepassing.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit op los? Als ik ping naar de i.p. adressen worden alle packets ontvangen, dus daar zal het probleem niet aan liggen.

Met vriendelijke groet(en),

Jordi P.

Je moet wel een crossover kabel hebben.

Je moet alle netwerk instellingen na lopen of het op delen staat ( bijvoorbeeld home netwerk doorlopen ) dit kan in het netwerkcentrum.

Het is niet alleen het delen ICT.... Gaat ook over de domein instellingen; die moeten wel gelijk zijn. Via netwerkinstellingen (in windows 7, zoals ICT dat ook al aangaf) naar thuisnetwerkgroep gaan en daar de instelling aanpassen voor beide computers. En GAMEROFHELL; ICT is idd correct, je moet wel beide pc's verbinden met een cross-over kabel of (en zo doe ik het zelf) via een router... Wat er gebeurt via de router is dat je de nw laptop moet aanmelden en vervolgens "zichtbaar" dien te maken zodat jouw desktop de laptop kan "vinden" en "toegang kan geven". Succes ermee...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan