2 pc's met elkaar verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

lageweg

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2004
Ik zou graag de gegevens van mn labtop op mn vaste pc willen zetten, zou ik dat kunnen doen met een crosscable, of kan ik dan schade aanrichten?
Zien dan de beide pc'elkaar?
Kan je dan naar elkaar kopieeren of moet ik dan nog speciale softwaren hebben?

Ron.

Dat kan zeer zeker met een crosscable, waarschijnlijk ook nog zonder extra software. Dit hangt allemaal een beetje van de situatie af.
Dus om een goed advies te krijgen is het wel makkelijk als je even aangeeft of beide pc's internet hebben, en hoe ze dat dan bijvoorbeeld hebben. En welke windows-versies ze draaien, en of ze nog meer in een netwerk zitten enzo.

Beide pc's zijn voorzien van XP.
Beide voorzien van een netwerkkaart.
Ik neem aan dat als ik de crosscable aansluit via de beide netwerkkaarten er geen verbinding meer is met het internet.
Het gaat puur en alleen om bv foto's van de ene pc naar de andere te kopieeren.
Is het zo dat ik dan bij verkenner zie dat er een extra schijf aanhangt en dan via verkenner ook kan kopieeren/verplaatsen?

Als ik jou was zou ik eerst alles ff in een rar of zip bestand zetten werkt een stuk sneller.
En je moet er wel voor zorgen dat de protocollen goed zijn ingesteld.
als je een vast IP hebt gaat het al niet werken zet dat op automatisch.
+ je moet wel de map DELEn als je niet weet hoe dat moet zeg dat ff dan leg ik dat uit.

ps:
Een hub is tegenwoordig niet duur.
En als je nou alle 2 op internet wilt en toch bestanden wilt verzenden naar mekaar koop een router.

Suc6:thumb:

De bedoeling voor de toekomst is dat ik de labtop naar andere lokaties mee kan nemen en dus ook kan aansluiten op andere pc's en dan bestanden kan delen met een vreemde pc.
Een soort externe harddrive dus, of kan het ook makkelijker?

Ja snap wat je bedoelt.(sharen) oftwel delen van je bestanden.
Ja als je dan weer thuis komt de bestanden op je laptop staan of moeten die dan weer naar de pc?
En moet je op de pc ook internet hebben en op je laptop ook als je thuis bent?
die mogelijkheid is er namelijk.

je moet dan een router aanschaffen.
of meschien heb je die al(bij somige internetproviders word die meegeleverd)

je kunt ook een externe hdd(harde schijf) halen. via USB aansluiten en je hebt ook opslag(hoegroot ligt eraan hoegroot de schijf is die je erin stopt) werk ook goed.(let wel ff op of het USB2.0 is dat werkt een stuk sneller.)

Vragen?

:cool:

Een mp3/data-stick zou ook prima werken in dit geval.. Of een cdrw-tje.. Ligt er aan of het hele grote bestanden zijn natuurlijk!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan