2 pc's met elkaar verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

lageweg

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2004
Enige tijd geleden heb ik 2 pc's met een crosskabel met elkaar verbonden en op deze wijze bestanden overgezet.
Nu wilde ik dat weer doen maar het lukt me niet om elkaar te laten zien, er moeten enkele instellingen juist gezet worden maar ik weet niet meer welke, wie kan me helpen?

zijn het de zelfde pc?

heb je windwos XP?
ja, heb je dan TCP/ip client geinstaleerd? dus dat je niet meer zo'n lijstje krijg met gebruikers namen onderelkaar.

Het is een laptop met een desktop pc allebei xp en ja de tcp/ip staat aangevinkt, evenals bestanden en printers delen.
Moet ik de netwerkwizzard opnieuw instellen en zo ja welke opties daarvan?

srry ik haalde 2 dingen door me kaar ik bedoelde of je windows client had geinstaleerd. en wat zegt je verbinding? zegtie dat je al wel verbinding heb maar zie je elkaar alleen niet? die windwos client moet je trouwens op beide pc instaleren.

@ Lageweg...

Heb je van beide pc's ook de schijven op delen staan, dus dat ze gedeeld
mogen worden in een netwerk, en heb je beide stations wel aangemeld
bij hetzelfde domein (bijv. MSHOME) ????

gr,

Remy:D

Allebei hebben ze client aangevinkt staan, maar was het niet zo dat ze juist bij een crosskabel allebei dezelfde computernaam moeten hebben?

Je geeft aan client is ingesteld, maar heb je ook gekeken of delen en beveiligen is ingeschakeld te herkennen aan het handje onder de c schijf bijvoorbeeld.

Klik met rechtse muisknop op station, kies voor delen en beveiligen, daarna even op de boodschap klikken dat je de gevaren onderkent van delen + beveiligen en daarna in het middelste vak even aanvinken dat je van de map een gedeelde werkmap wilt maken.

Het probleem is opgelost,
Het was de netwerkkaart (realtek) die opnieuw geinstalleerd diende te worden!
Daarna was alles weer zichtbaar, was lang zoeken maar dus toch resultaat en wellicht een tip voor anderen.
Iedereen bedankt voor de reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan