2 pc's met xp en 1x Mijn documenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcos

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2003
Hallo ik heb 2 pc's met xp home Ed. en heb op 1 pc verschilende gebruikers acounts. De map mijn documenten die op deze pc staat is beveiligd zo dat alleen ik dr in kan komen.

Nu wil ik op die andere pc als ik daar inlogg dat ik de map mijn documenten daar ook heb (die op andere pc staat)

hoe kan ik het doen ???

alvast bedankt

Geplaatst door remcos
Hallo ik heb 2 pc's met xp home Ed. en heb op 1 pc verschilende gebruikers acounts. De map mijn documenten die op deze pc staat is beveiligd zo dat alleen ik dr in kan komen.

Nu wil ik op die andere pc als ik daar inlogg dat ik de map mijn documenten daar ook heb (die op andere pc staat)

hoe kan ik het doen ???

alvast bedankt

Rechtsklikken op "mijn documenten", eigenschappen, locatie van mijn documenten opgeven.
Zo heb je één map voor twee PC's.

is het zo makelijk :p

maar dan moet die andere pc wel aanstaan toch ??

is het niet mogelijk om te sync'en

Dan zou je eens naar de Windows Werkmap moeten kijken denk ik.

en dat is ??

Geplaatst door remcos
Dan zou je eens naar de Windows Werkmap moeten kijken denk ik.

en dat is ??

Ik heb het zelf nooit gebruik (te wazig vond ik) maar het idee was dat als je bestanden in de werkmap opsloeg dat het automatisch bijgewerkt zou worden.

Werkmap - overzichtAls u regelmatig bestanden bewerkt buiten de hoofdcomputer (bijvoorbeeld op een draagbare computer), kunt u de Werkmap gebruiken om de bestanden vervolgens te synchroniseren met de oorspronkelijke bestanden op de hoofdcomputer.

Wanneer u de draagbare computer opnieuw verbindt met de hoofdcomputer (of een verwisselbare schijf met de gewijzigde bestanden in een schijfstation van de hoofdcomputer plaatst), worden de bestanden op de hoofdcomputer automatisch bijgewerkt met de gewijzigde versies. U hoeft hiervoor de gewijzigde bestanden niet uit de Werkmap te verplaatsen of de bestaande kopieën op de hoofdcomputer te verwijderen.

In de Werkmap worden de bestanden opgeslagen en wordt de status van de bestanden weergegeven. De status kan bijvoorbeeld aangegeven of een bestand is gekoppeld aan het oorspronkelijke bestand op de hoofdcomputer, of dat het bestand een zwevend bestand is. Met deze informatie kunt u de bestanden geordend houden en voorkomen dat u per ongeluk de meest recente versie van een bestand verwijdert of door een oudere kopie vervangt.

Bestanden op verbonden computers synchroniseren met de Werkmap
Terwijl de computers met elkaar zijn verbonden, opent u de Werkmap op de draagbare computer en kopieert u de gewenste bestanden van de hoofdcomputer.
Bewerk de bestanden op de draagbare computer.
Wanneer u klaar bent met de bestanden, verbindt u de twee computers als u de verbinding hebt verbroken, opent u de Werkmap op de draagbare computer en voert u een van de volgende handelingen uit:
Als u alle bestanden wilt bijwerken, klikt u op Alles bijwerken in het menu Werkmap.
Als u alleen bepaalde bestanden wilt bijwerken, selecteert u de gewenste bestanden en klikt u op Selectie bijwerken in het menu Werkmap.
Opmerkingen

Als u via de Werkmap bestanden van uw hoofdcomputer naar de draagbare computer kopieert, moeten de twee computers via een netwerk of een directe kabelverbinding aan elkaar zijn gekoppeld.
Tijdens het bewerken van de bestanden hoeven de twee computers niet te zijn verbonden.

Bestanden op een verwisselbare schijf synchroniseren met de Werkmap
Plaats een verwisselbare schijf in een schijfstation van de hoofdcomputer.
Open de Werkmap en kopieer de juiste bestanden naar de Werkmap.
Sleep de Werkmap naar de schijf.
De bestanden in de Werkmap worden naar de schijf gekopieerd.

Verwijder de schijf uit de hoofdcomputer en plaats de schijf in een schijfstation van de draagbare computer.
Open de Werkmap op de schijf en bewerk de bestanden. Als u klaar bent met de bestanden en deze wilt synchroniseren, verwijdert u de schijf uit de draagbare computer en plaatst u de schijf in een schijfstation van de hoofdcomputer.
Open de Werkmap op de schijf en voer een van de volgende handelingen uit:
Als u alle bestanden wilt bijwerken, klikt u op Alles bijwerken in het menu Werkmap.
Als u alleen bepaalde bestanden wilt bijwerken, selecteert u de gewenste bestanden en klikt u op Selectie bijwerken in het menu Werkmap.

De status van een bestand in de Werkmap controleren
Open de Werkmap en selecteer vervolgens het bestand dat u wilt controleren.
Klik in het menu Bestand op Eigenschappen.
Klik op het tabblad Bijwerkstatus.

Een nieuwe werkmap maken
U opent het onderdeel Deze computer door te dubbelklikken op het pictogram Deze computer op het bureaublad.
Klik op de map waarin u de nieuwe werkmap wilt maken.
Klik op het menu Bestand, wijs Nieuw aan en klik vervolgens op Werkmap.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan