2 pc's op 1 beeld splitten..(lcd tv)

Status
Niet open voor verdere reacties.

sarifu

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2009
Hallo,

ik heb mijn pc aangesloten op mijn LCD tv..

Nou wil ik graag 2 pc's aansluiten op de tv..opzich geen probleem, maar ik wil graag het beeld splitten.....dat ik ze alle 2 kan gebruiken met 1 toetsenbord en muis...

Ik weet dat het kan met 1 pc op 2 beeldschermen....is het dus ook mogelijk om dat met 2 pc's op 1 beeldscherm te splitten? of is dat onmogelijk..

Nou weet ik dat er een switch is die het mogelijk maakt om 2 pc's op 1 beeld te laten draaien maar volgens mij kan ik het dan niet splitten en tegelijk gebruiken? of ik ben niet goed op de hoogte kan natuurlijk ook:P

Wie kan mij helpen??

Groetjess

Even afgezien van het beeld:
Hoe wil je gebruik maken van 2 pc's met 1 toetsenbord en 1 muis?
Omzetten elke keer? Of heb je hier een foefje voor?

daar kun je een soort switch voor kopen....is mij verteld..

die zet je er tussen dat is het probleem niet.....

maar wil graag het beeld splitten dat ik op 1 beeld 2 computers heb..

ik ga het programma even testen....want waarschijnlijk is dat..van 1 pc 2 bureaubladen maken////

ja dat is het beeld wel splitten.maar via 1 pc...dus houd in dat je 2 bureaubladen hebt zodat je een beter overzicht krijgt van wat je doet...maar dat is geen optie voor 2 verschillende desktops...Ben bang dat het niet lukt.....krijg het wel voorelkaar om 2 desktops op de tv te krijgen maar op 2 kanalen...en ik wil eigenlijk 1....

Ik denk wat jij wilt niet echt mogelijk is. Al zou het wel gaan, krijg je een zwaar vertekend beeld. Wat je wel kan doen is kijken voor een KVM switch. Gebruik je 1 monitor, muis en toetsenbord voor 2 pc's.met de KVM switch kun je dan schakelen tussen de PC's. Je gebruikt dan 1 kanaal op de TV/Monitor.

Uitleg KVM switch;
http://en.wikipedia.org/wiki/KVM_switch

ik was er al bang voor, dat het niet zou werken...

Maar die switch is dan wel een uitkomst....Ik ga het uitzoeken en dan maar een switch aanschaffen.....

Bedankt voor de uitleg...

Wat mij ineens te binnen schiet:
Als je beide pc's aansluit op je LCD tv, dan zitten die op aparte kanalen (ingangen). Kan je je LCD niet zo instellen dat 'ie twee kanalen weergeeft? Beetje het idee van picture in picture, maar dan voor het halve scherm?

dat is een goeie indd....

ga dat van de week gelijk proberen...

Ik heb die functie er wel op zitten met tv kijken..misschien ook bij mijn hdmi kanalen..

Bedankt voor deze goede tip...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan