2 pc's op 1 monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

T.J.Coenraads

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2001
Berichten
370
Hallo,

Ik heb nu mijn pc via een router in een netwerkje hangen en op internet. Ik heb nu echter een nieuwe pc en wil eigenlijk de oude pc behouden in het netwerk maar zonder een eigen monitor te gebruiken. Kan ik deze pc nu toch benaderen en beheren ( dus ook afsluiten,bureaublad etc ) via de nieuwe pc/monitor. Ik weet dus wel dat ik bestanden kan delen maar hoe moet een complete overname van die pc gebeuren.

Teun
 
Je zou een switchbox kunnen gebruiken. Dit is een kastje waar je beeldschem en toetsenbord en muis aan hangt en vervolgens die aan beide pc's hangt. Met eeen knopje kun je dan switchen tussen de pc's.

Een goedkopere oplossing, en handiger omdat ze toch in een netwerk hangen, is gebruik maken van een remote scherm. Hiervoor heb je een programmaatje nodig die op bijde pc's staat. Op de pc zonder monitor zet je het server gedeelte en op de pc met monitor zet je de client gedeelte. Je kunt dan via het netwerk het beeldscherm van de andere computer zien en besturen. Programma's hiervoor bijvoorbeeld Remote Administrator, VNC of Netmeeting.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan