2 pc's op ethernet modem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Re: Beste Robbert

Geplaatst door Eric_Daleboudt
Daar zit een dijk van een modem in hij zet nl. je digtale signaal om in een radio signaal.

Sorry maar nu val je toch van je voetstuk af hoor.

Eric.

typisch geval van klok en klepel......

Een signaal omzetten in een radio signaal???? dit heeft hier betrekking op een wireless netwerk... heeft dus niets met modem/router verhaal te maken...

wie valt er hier van z'n voetstuk??

Ik denk dat ik jullie probleem begrijp

Een router heeft niets met draadloos te maken.

Alleen als een switch draadloos is, is het per definitie een router.

Eric

Mag jij mijn Linksys BEFW11S4 broadband router lenen oke? Als je het voor elkaar hebt om hem ZONDER extra modem aan de praat te krijgen zodat je kunt internetten trakteer ik op een biertje

Re: Ik denk dat ik jullie probleem begrijp

Eric

Wie heeft er hier een probleem... de hele discussie ging niet over draadloos of niet... maar over modem/router.. etc...

Re: Ik denk dat ik jullie probleem begrijp

Eric

Probeer je met zulke onzin je gelijk te halen ofzo?

Zucht....................
ik geef het op.. die Eric. wil niets aannemen ondanks alle informatie het tegendeel bewijst... erg jammer.
En zo is de 1e vragensteller mogelijk niets wijzer geworden...

En wat hebben we vandaag geleerd:

als je ergens niet (erg) veel van weet, of je fout niet durft toe te geven... ga dan niet in discussie

Geplaatst door robbie32

En wat hebben we vandaag geleerd:

als je ergens niet (erg) veel van weet, of je fout niet durft toe te geven... ga dan niet in discussie

Helemaal mee eens

kan iemand van jullie nu even kort en bondig samenvatten wat ik moet doen als ik internet via adsl met isdn heb met een speedtouch 510 modem van alcatel en ik twee pcs hier op aan wil sluiten want ik ben het spoor nu eigenlijk bijster

ik heb wel een site met specificaties gevonden over dit modem. http://www.speedtouch.nl/routerspecs.html
volgens mij zit er wel een router in of niet???

Laatst bewerkt:
Zoals ik het snel even gezien heb, heb je op je modem inderdaad ook een router zitten. en zitten er achter op je modem ook nog extra aansluitingen voor meerdere pc's. hierop kan je dus je 2e pc aansluiten

Ik heb even gekeken, maar ik heb ook de Speedtouch 510 en die heeft maar 1 poort. Volgens mij zijn er van de 510 dus (en volgens mij las ik ook zoiets op internet) 2 versies, de 4 poorts en de 1 poorts versie.

Als je de 4 poorts uitvoering hebt heb je dus verder niks nodig, behalve wat kabels natuurlijk.

Als je de 1 poorts versie hebt net als ik, dan heb je nog een hubje of switch nodig. Het verschil tussen hub en switch is dat een hub de snelheid van je internet over de poorten van de hub deelt, en dat doet een switch niet (heel simpel uitgelegd, maar daar komt het in principe op neer)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan