2 pc's tegelijk werken in 1 database

Status
Niet open voor verdere reacties.

boltc

Banned
Lid geworden
6 jun 2005
Hallo,

Mijn database moet door 2 pc's benaderbaar zijn via een netwerkje. En moeten eigenlijk allebij tegelijk dingen toe kunnen voegen.

Ik heb op internet gezocht maar hier geen duidelijke informatie over gevonden. Kan iemand mij hier meer over vertellen?

bijvoorbaad dank,

Bo

Dat gaat met Access prima. Gewoon op een gedeelde schijf zetten en in de opties van de database de recordbeveiliging aanzetten, dan kan niemand hetzelfde record tegelijkertijd muteren.

Om eenzelfde databank met meerdere personen ZONDER problemen over een netwerk te gebruiken kan je zogenaamde mde-files maken, die mde files zet je dan op elke pc die de databank moet kunnen gebruiken.

Om eenzelfde databank met meerdere personen ZONDER problemen over een netwerk te gebruiken kan je zogenaamde mde-files maken, die mde files zet je dan op elke pc die de databank moet kunnen gebruiken.

Da's onjuist, heeft niets met het doel van mde bestanden te maken ;)
Wellicht doel je op het splitsen in frontend en backup, met een beperkt aantal gebruikers is dat echter in principe niet nodig.

Tardis

Da's onjuist, heeft niets met het doel van mde bestanden te maken ;)
Wellicht doel je op het splitsen in frontend en backup, met een beperkt aantal gebruikers is dat echter in principe niet nodig.

Tardis

Heb je volkomen gelijk in :rolleyes:

Met mde-files kan je voorkomen dat gebruikers veranderingen aan brengen in je ontwerp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan