2 pc's verbinden met ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin90

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
hallo zou graag men 2 pc's verbindenik heb de volgende eigenschappen

de 2 pc's met windows 7 ultimate 64 bit
beneden aan de tv (kabel) hangt men modem van telenet die draadloos internet zend
op 1 van de 2 pc's heb ik een netwerkkaart die draadloos ontvangt

heb nu ook een router gekocht van belkin N+ wireless router F5D8235

Nu is men vraag eigenlijk hoe kan ik nu die 2 pc's met mekaar verbinden via router zodat ik bestanden kan gebruiken enzo van de andere en zodat ik dan op de 1ne nog internet ontvang met interne netwerkkaart en op de andere via router

kan iemand hiermee helpen of een oplossing bieden ?
graag wat uitleg als het kan want heb niet te veel verstand wat netwerk betreft :-)

hartelijk dank

mvg

ben nog steeds niet verder ,
hoe kan ik nu men 2 pc's verbinden via een router ?
en moet router verbonden zijn met modem ?
of hoe kan ik dit draadloos doen

zodat ik dan van de 1ne pc gebruik kan maken in de andere ?

mvg

Wat je zou kunnen doen is. De pc ontkoppelen van de modem, de modem met de router verbinden, en dan al je pc's met de router laten verbinden. Als je het draadloze op de router dan aanzet, kan je dat eventueel op de modem uitzetten. Want alles wat je voor de router verbind, kan je niet verbinden in het netwerk van de router.

Hopelijk heb je hier iets aan...

ok zover ben ik ondertussen al :) alle pc's staan nu verbonden voor internet , (draadloos) maar :

hoe en wat moet ik nu doen en instellen zodat ik nu via alle pc's aan gegevens kan in andere pc's ? en dingen verdelen enzo

graag detail uitleg want ben hier niet zo goed in :) dank u

mvg

heb nu men 2 pc's aangesloten op router enzo en nu zie ik men pc's in netwerk staan bij mekaar ...

maar nu heb ik het probleem als ik met de 1ne pc via netwerk op de andere wil gaan vraagt hij om gebruikersnaam en wachtwoord ...
terwijl ik denk dat ik dat toch niet ingegeven heb ???

kan iemand helpen wat ik hieraan kan doen of waar ik dat kan vinden ?

dank u

Dat zou de gebruikersnaam en wachtwoord van de pc waarop je wilt inloggen moeten zijn.

ben je zeker ? want men pc's waar ik op inlog hebben geen wachtwoord staan

heb ook al geprobeerd zo door te gaan door enkel op ok te klikken maar help ook niet moet er echt iets ingegeven , en zoals je zegt wachtwoord van de pc ingeven ... maar wat moet ik dan ingeven als die pc geen ilog wachtwoord heeft ?

mvg

men probleem is opgelost , heb alles zelf zowat geprobeerd en tot een oplossing gekomen , heb al men pc's in men netwerk staan en kan van elke pc in andere pc's

wat ik me nu nog afvraag is :

men pc's staan nu draadloos in netwerk met mekaar , als ik bv van de 1ne naar de andere bestanden doorgeef ofzo , neemt dat dan ook verbruik van men internet volume ?

of worden deze gegevens anders doorgezonden ?

mvg

Nee, gegevens die in een lokaal netwerk worden verzonden gaan niet van je verbruik af.

alles is perfect in orde nu :-)

heb wel gemerkt als bv 1 pc uitstaat dat die dan niet meer in het netwerk staat en zo dan ook niet meer kunt delen ....

bestaat er soms iets waarmee je dan ook zou kunnen delen als de ene pc uitstaat ?

mvg

Dan zou je een NAS moeten gaan gebruiken voor het opslaan van bestanden, dan kan de computer uit staan en kun je toch je bestanden benaderen.
Groet Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan