2 pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ro'ke

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2003
Berichten
24
In de nabije toekomst wil ik een tweede pc aansluiten, echterzodanig dat ik met beide pc's TERZELFDERTIJD kan werken EN op internet (langs ADSL) gaan. De 2 pc's zouden verschillende besturingssystemen hebben ( 98SE en XP ). Wat zijn de mogelijkheden en waarop moet ik letten ?

Doel : Op mijn huidige pc met mijn huidige programma's kunnen blijven werken en aangesloten hard-ware kunnen blijven gebruiken en anderzijds op de nieuwe pc XP beginnen ervaren
 
Je wilt dus een thuis netwerk aanleggen.
Ik zou zeggen kijk eens rond op deze site, er zijn erg veel topics te vinden over het instellen/installeren van een netwerk.
mogelijk staat ook jouw oplossing hier tussen.
 
De eerste vraag die je jezelfd mogelijk zou moeten stellen is of je wilt dat allebei de pc's aan moeten staan / gaan als je wilt internetten.

Als je dat niet wilt, dan zou je je kunnen focussen op een router, als dat je niet uitmaakt, dan zou je middels 2 netwerkkkaartjes (en eventueel -natuurlijk- de ADSL netwerkkaart) middels de wizzard thuisnetwerk, relatief heel simpel een netwerkje kunnen maken.

Op de Helpmij is idd. heel erg veel te vinden omtrent dit onderwerp (zoals Robbie32 al schreef)
 
Thx robbie32 en Pasja. Idd. wil ik dat beide pc's afzonderlijk bedienbaar zijn, zonder dat ze allebei "in functie" zijn; maar OOK dat ze allebei in functie KUNNEN zijn. Ik fiets hier dus best nog eens rond voor nog wat extra info.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan