• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 Pivots die niet de zelfde uitkomst geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Humadgen

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2006
Hoi,

Ik heb een BASIS Sheet en daarnaast in twee verschillende sheets heb ik twee verschillende PIVOTS (Draaitabellen) Het verschil tussen de draaitabellen zit in de Verticale selecties.

De data die ik SUM of COUNT is gebaseerd op dezelfde kolom, maar vreemd genoeg geeft 1 van de PIVOTS niet de juiste waarde weer. (= de totaal waarde zoals die ook kan optellen in de BASIS Sheet - of - die ik tel als aantal regels in de BASIS Sheet.)

Heeft iemand daar wel eens eerder ervaring mee gehad? en wat daar mee te doen?

Wat ik gisteravond niet meer heb geprobeerd is de goede PIVOT copieeren en van daaruit de Verticala keuzes aanpassen, ik denk dat dat wel zou moeten werken, maar waar ik me over verbaas is het FEIT dat een kolom in twee verschillende PIVOTS andere waardes kan geven.

(Nog even voor de duidelijkheid in het bereik gebruik ik altijd: $A:$U, dus er is geen beperking van het aantal regels)

Alvast bedankt voor het mee-filosoferen.

Grtnx
Humadgen

Heb je misschien bepaalde items verborgen? Heb je data toegevoegd, maar niet beide tabellen bijgewerkt?
Heb je bij Paginavelden andere selecties gemaakt?
Het is lastig meefilosoferen. Mijna dvies zou inderdaad zijn de juiste Pivot te kopiëren en dan aanpassen aan de nieuwe. Maar intrigerender vind ik het om te kijken wat er fout kan gaan in jouw specifieke bestand.

Richard

Hoi richard1970 Bedankt voor je reactie.

Ik ben verder gaan zoeken waar het in kon zitten, en zoals altijd blijkt dat een computer geen fouten maakt, maar de mens wel.

De SUM of COUNT kolom was niets mis mee, maar in de PIVOT waar de selectie voor de Verticale waardes wordt gemaakt, bleek dat er een aantal velden in het BASIS bestand niet gevuld waren.

Waarschijnlijk was het de vorige avond te laat en was ik niet meer scherp toen ik aan het controleren was.

Grtnx
Humadgen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan