2 ports-hub?

Status
Niet open voor verdere reacties.

svennetje

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Beste helpmij'ers,

Ik heb een netwerkkabel die vanaf mijn planet-router komt.
Deze wil ik opsplitsen in twee kabels. Ik wil dus een kleine hub waarmee ik van één netwerkkabel twee kan maken. Weet iemand waar ik zo'n hele eenvoudige hub kan vinden? Ik heb al op veel sites gekeken maar ik zie alleen hubs met minimaal 5 poorten.

Denk niet dat dit bestaat en als het bestaat zal het denk ik niet goedkoper zijn als een 5 poorts, waarom geen 5 poorts??

bedoel je zoiets?

http://www.amazon.com/Network-Pair-...?ie=UTF8&s=electronics&qid=1229895292&sr=1-46

Ik weet niet hoe het werkt. Of je beide pc's tegelijk kunt gebruiken met dit ding of dat het een selector dingetje is.

Dat apparaat is splitter die 4 aders gebruikt voor de ene en 4 aders gebruikt voor de andere ethernet poort. Dit is dus geen hub/switch, en niet bruikbaar voor de topic-starter.

Daarbij: Als je van 1 aansluiting in de muur met een apparaatje 2 bruikbare aansluitingen wilt maken, dan zul je een switch nodig hebben die minimaal 3 poorten heeft, namelijk 1 extra nodig om te koppelen met de muuraansluiting. Je zult dus niet onder een 3+ poorten switch uit kunnen komen.

Tijs.

Ok thnx allemaal:thumb:
Weet iemand waar ik dan goedkoop af zou zijn? Ik wil dus de twee netwerkkabels wel tegelijk kunnen gebruiken.

En weet je wel zeker dat je eem Planet ROUTER hebt en geen Planet MODEM??

Want als het een router is zijn er normaal gesproken al meerdere pc aansluitingen en als het een modem is heb je niets aan een switch!

Ik heb een ADSL-router van Planet. Dat weet ik zeker. Er zijn ook inderdaad nog 2 aansluitingen vrij. Het probleem is dat er een hele lange kabel overal door het huis naar de zolder is aangelegd. Daar kan er niet zomaar eentje bijgelegd worden. Vandaar dat ik hem pas op de zolder wil splitsen.

Hiermee kan ik dus de kabel die rechtstreeks uit mijn router komt opsplitsen en blijft de snelheid overal hetzelfde?

Weet trouwens niet waar je woont. Ik het in de buurt van Delft dan heb ik er hier nog wel een liggen...

Met 5 poorten? Hoeveel vraag je drvoor en de verzendkosten? Doet ie het nog helemaal?

Geschikt om 4 pc's te kunnen aansluiten, nog helemaal in orde.

Prijs 7,50 + verzendkosten, die zijn helaas 6,20, dus denk dat je er goedkoper even een zelf kunt halen bij jou in de buurt...
Waar woon je?

O dan koop ik liever die van de link die je stuurde. Ik woon te ver weg om hem af te kunnen halen.

Als je nou even zegt in welke plaats je woont zoek ik er daar even een voor je op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan