• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 powerquery's uit twee aparte datasets bedienen met een slicer lukt niet

rogersmeets

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2023
Berichten
74
Ik heb een database karren in een powerquery een van 2023 en een van 2024 die zijn samengevoegd in database m3. Datzelfde geld voor karren. in een dashboard wil ik daar grafieken van de datasets tonen.
aparte silcers voor m3 en voor karren krijg ik aan het werken, maar nu wil ik in een grafiek uit beide datasets m3 en karren, met 1 slicers per dag kunnen selecteren.
wat ik ook doe ze verbinden onderling, de een met de ander ik krijg niet van de huidige 2 slicers er 1 aan het werk die beide per dag verandert.ik heb m in het programma met een rode pijl aangeduid.
wie kan me helpen waarom het niet lukt wel met data uit dezelfde tabel kan ik tegelijk meerdere grafieken met 1 slicer of timeline verbinden, maar uit verschillende sets niet.
Ik heb in het bestand op tabblad analyse productie dashboard een rode pijl gezet bij het gedeelte wat niet werkt.
 

Bijlagen

  • DataDashboard.zip
    1,5 MB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Ik had het bestand bekeken maar het duizelde mij van de hoeveelheid kleurtjes, grafieken, data, tabbladen en tabellen. Voor mij een reden om er niet verder mee te gaan, en dat geldt voor meer helpers kennelijk. Vrijwilligerswerk moet wel leuk blijven.

Misschien kun je eens een sterk versimpeld, of een representatief alternatief, voorbeeld plaatsen wat een beetje toegankelijker is? Dan kunnen we misschien wat oplossingen aandragen die je kan gebruiken in je eigen bestand.
 
Wat bedoel je met "met 1 slicers per dag"? Bedoel je dat je een timeline slicer wil maken? Dan zal je een datumtabel moeten toevoegen aan je gegevensmodel. Daar is tamelijk veel over te vinden op google.
 
Terug
Bovenaan Onderaan