2 printers op 1 pc

• Onderwerp starter Onderwerp starter gold
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gold

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2008
Hoi,

Wij hebben 1 all-in-one hp laserjet 2840, en een hp laserjet 2600n. Allebei hebben ze een usb aansluiting, maar ik heb onder printer eigenschappen / poorten maar 1 usb virtuele printerpoort staan, zit daar het probleem waarom enkel die ene printer het maar doet. (ze moeten eigenlijk allebei functioneren.)
we draaien met vista. hoop dat iemand me kan helpen, en dat iemand me snapt.
dank.

Een paar mogelijkheden:
1. Verwijder de printer HP Laserjet 2600n uit het onderdeel Printers en faxen. Verwijder de bijbehorende printersoftware. Koppel deze printer los, start het installatieprogramma voor die printer, en sluit pas aan zodra daar door het installatieprogramma om gevraagd wordt
2. De HP Laserjet 2600n is een netwerkprinter. Installeer deze printer als netwerkprinter, dus gebruik niet de USB aansluiting, maar sluit de printer bedraad aan aan je router of netwerkswitch. Voor deze manier van aansluiten en configureren lees eerst goed de instructies die de fabrikant erbij geleverd heeft (meestal op cd-rom).

Succes,

Tijs.

Een paar mogelijkheden:
1. Verwijder de printer HP Laserjet 2600n uit het onderdeel Printers en faxen. Verwijder de bijbehorende printersoftware. Koppel deze printer los, start het installatieprogramma voor die printer, en sluit pas aan zodra daar door het installatieprogramma om gevraagd wordt
2. De HP Laserjet 2600n is een netwerkprinter. Installeer deze printer als netwerkprinter, dus gebruik niet de USB aansluiting, maar sluit de printer bedraad aan aan je router of netwerkswitch. Voor deze manier van aansluiten en configureren lees eerst goed de instructies die de fabrikant erbij geleverd heeft (meestal op cd-rom).

Succes,

Tijs.

even 2 dingen nog:
- we hebben nog geen netwerk
- ook het type 2840 is een netwerkprinter

nog tips hoe ik deze 2 printers op 1 pc kan gebruiken?
Je vindt het misschien een beetje raar, maar we hadden eerst de all-in-one 2840, en die deed probleemloos printen bij ons online boekhoudprogramma, en na overstappen op een nieuwe pc niet meer, we hebben allerlei drivers proberen te installeren, maar zonder resultaat, dus daarom nu de 2600 erbij.

Probeer in ieder geval even door deze informatie te spitten om te zien of je daar m.b.t. de 2840 wat wijzer kunt worden.
Misschien kan deze utility je ook nog wat verder helpen.
En misschien ook deze informatie, hoewel voor Win2000 geschreven.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan