2 problemen met verbinding naar router/localhost

Status
Niet open voor verdere reacties.

pOtze

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2008
Hallo,

Ik heb 2 probleempjes die ik snel op wil lossen. de een gaat over de verbinding naar mijn router en de ander gaat over het openen van phpmyadmin (localhost) via xampp.

Het eerste probleem is dus dat ik geen verbinding kan maken met mijn router. als ik het ip adres van mijn router invul in mijn webbrowser (mozilla firefox 192.168.1.254) zegt tie dat ik er geen verbinding gemaakt kan worden met de server. Ook via cmd -> telnet 192.168.1.254 krijg ik geen verbinding( kan geen verbinding maken op poort 23 ). wel werkt mijn internet gewoon goed. toch wil ik een aantal dingen veranderen in mijn router en de enige manier om dit nog te doen is mijn modem ( zyxel p-2602hw-d1a ) te resetten. Daarna kan ik er even in maar niet lang erna krijg ik weer dezelfde foutmelding.

Ten tweede. ik probeer nu via xampp een database op te zetten via phpmyadmin. Ik heb allebei (Apache en Mysql gestart) maar als ik op Admin klik en hij in mijn webbrowser wil gaan naar http://localhost/phpmyadmin/ krijg ik dezelfde foutmelding.
ik heb de portcheck gedaan maar alle poorten (ook 80) waren "Free"

iemand een idee?

@OP: vergeet het router deel van deze Zyxel, hier zul je nog vaak last mee krijgen,
modem deel is goed, (werkt voor mij prima met Telfort ADSL2+)
Als je eenmaal de ADSL verbinding goed hebt met je provider, zet'm dan in bridge, en zet er een router naar keuze achter, op de WAN van die router krijg je dan meteen je externe IP adres, en betere, duidelijke router functies, die je dan helemaal onder controle hebt.
(en geen overlopende log toestanden, die steeds een reset nodig hebben)
Je hebt geen toegang meer tot de instellingen van de modem, alleen na een factory reset.
(btw. het werken met port-triggering werkt makkelijker, en veiliger)

Laatst bewerkt:
Hoi,

De oplossing van de eerste vraag lijkt me nogal eenvoudig: het ip-adres klopt niet.
Zie pagina 49 van de handleiding:

ftp://ftp2.zyxel.com/P-2602HWL-D1A/user_guide/P-2602HWL-D1A_3.40.pdf

.... en kennelijk is het door jou genoemde ip-adres niet voor een algmene inlog, maar gekoppeld aan portforwarding.

Tjaa was het maar zo eenvoudig :P
Ik heb gekeken of 192.168.1.1 wel werkte maar ook deze verbind niet naar mijn router inlog scherm. Er zit dus iets meer achter.

thefug

@OP: vergeet het router deel van deze Zyxel, hier zul je nog vaak last mee krijgen,
modem deel is goed, (werkt voor mij prima met Telfort ADSL2+)
Als je eenmaal de ADSL verbinding goed hebt met je provider, zet'm dan in bridge, en zet er een router naar keuze achter, op de WAN van die router krijg je dan meteen je externe IP adres, en betere, duidelijke router functies, die je dan helemaal onder controle hebt.
(en geen overlopende log toestanden, die steeds een reset nodig hebben)
Je hebt geen toegang meer tot de instellingen van de modem, alleen na een factory reset.
(btw. het werken met port-triggering werkt makkelijker, en veiliger)
Jij raad dus aan om een tweede modem naast je orginele modem te installeren en deze alleen naar mijn pc toeleiden? Moet ik dan in de conf van mijn 2e modem mijn poorten forwarden of nog in die van zyxel?

Bedankt voor beide reacties overigens :thumb:

Door de Zyxel in bridge te zetten, is de router(ATA ook) uitgeschakeld, en is zelfs de modem transparant, voor de verbinding, voor het in bridge zetten van de Zyxel, noteer het MAC adres, en kopieer deze met de nieuwe/eigenlijke router die je op de Zyxel aansluit,
want het MAC adres van de router wordt nu door je ISP gezien, en als deze dus anders is, krijg je ook een ander (extern) IP adres.

in het kort: Zyxel maakt slechte routers, Toen ik eenmaal de mijne in bridge gezet had, waren mij problemen verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan