2 problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

berfo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 aug 2007
hooi.
heb een probleem met mijn pc merk is asus. Hij start steeds vanzelf op. En ik zoek Asus P4XP-X SoundMAX Audio Driver wie kan me helpen?:(

Voorgaand bericht was antwoord op vraag 2.
Vraag 1: ga naar apparaatbeheer en kijk of er cirkels met kruizen en / of uitroeptekens voor apparaten staan.

er zijn heel wat kruisjes

NVIDIA GeForce FX 5200
VIA Bus Master IDE
SoftV92 Data Fax Modem
Monitor
VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter

en nog iets die met geluid te maken had maar die kon ik niet vertalen ik ben op vakantie in turkije pc is ingestelt op turks die pagina werd ook turks hopelijk heeft u wat aan die bovenste
:confused:

Ja, dat kan ik en ook andere Helpmijers wel.
Jammer dat het ding hier niet op mijn buro staat, dan was 'ie in een kwartiertje ok.

Maar goed, begin met de CD die bij je pc zat toen 'ie geleverd werd -> moederborddrivers.
Mogelijk heb je daarnaast nog een CD bij de pc gekregen: iets van "utilitys disk" of "driverCD", NIET zijnde de Windows CD.

Als je de moederbord drivers hebt geinstalleerd, ben je in ieder geval al 1 melding kwijt. (Via busmaster)
Als je de dirvers van de overige apparaten niet hebt, zul je die moeten gaan downloaden bij de respectievelijke leveranciers. Zo kun je bijvoorbeeld bij Nvidia.com de drivers voor je videokaart downloaden. Middels 3 schermpjes waarin je keuzes moet maken o.a. over de soort kaart en welke Windows je hebt, download je de juiste drivers.
Nvidiadrivers installeren is soms echter ook best wel weer trikkie, maar laat maar horen als je ze binnenhebt.
Over de rest praten we weer verder als je de VIA bus + Nividia meldingen kwijt bent. Dat zijn eigenlijk wel de meest belangrijke van het rijtje dat je noemt.

Maare,...................even los van de gegeven tips.

De staat waarin jouw pc nu verkeert (althans apparaatbeheer) doet ook vermoeden dat de Windows installatie ergens gruwelijk is misgegaan, want 99,9% van alle hardware is tegenwoordig Plug and Play, hetgeen zou moeten betekenen dat je na een volledige en succesvolle Windowsinstallatie, mogelijk maximaal 1 appraat in app.beheer nog niet geinstalleerd hebt staan.

Mogelijk is er in het bios ergens iets misgegaan met de PNP aansturing, maar dat kan ik hiervandaan niet oplossen / adviseren.

Enne, misschien moet je je topiconderwerp veranderen in >6 problemen ;) :D

Laatst bewerkt:
Hooi.
Bedankt voor je hulp mischien is het tijd dat ik een nieuwe pc koop:o
Voor mij is deze zaak opgelost thanks;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan