2 Processors?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjarne142

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2010
Goedenavond.

Ik heb een Dell OptiPlex 320 en deze heb ik gekocht met 2 processors.
Ik weet echter niet zeker of er daadwerkelijk 2 processors aanwezig zijn.

Weet iemand hoe ik dit kan checken?

Alvast bedankt.

Is dat niet gewoon een Duo Core Processor. Wat betekend dat de processor 2 rekencores heeft.

Nee hoor gewoon 1 processor.

Intel® Pentium® D 800MHz FSB Socket T with Dual Core technology XD, EM64T, 2x2MB L2 cache, and EIST (900 series)
Intel® Pentium® D 800MHz FSB Socket T with Dual Core technology XD, EM64T, 2x1MB L2 cache (800 series)
Intel® Pentium® 4 800MHz FSB Socket T with HT, XD, EM64T, and 2MB L2 cache (600 series)
Intel® Pentium® 4 800MHz FSB Socket T with HT, XD, EM64T, and 1MB L2 cache (500 series)
Intel® Celeron® D 533 MHz FSB Socket T with XD and EM64T (300 series)

BRON

Laatst bewerkt:
kan het dan niet zijn dat hij aangepast is ofzo, dat hij er nog een procesor bij gepropt heeft?

neen...Daar is gewoonweg geen mogelijkheid voor.(er is maar 1 cpu slot;))

Nee dat kan niet. Waarschijnlijk weet jij niet goed wat een processor is. En waarom dacht je dat er 2 processoren in je pc zaten?

Omdat de man van wie ik hem gekocht heb, dat zei... :P
Enne nee, ik ben niet heel computertechnisch.

Uitleg is over een Quad core. Maar gaat over hetzelfde alleen andere aantallen.
Leg vier knikkers in de palm van je hand. Dat is de kern van het quad-core principe. Zo eenvoudig is het.

Quad-core technologie bestaat uit één enkele processor chip (je hand) waar vier processorkernen in zitten (de vier knikkers) oftewel vier hardwerkende breinen die tegelijk werken. En die vier breinen kunnen apart hun werk doen, of ze kunnen samen werken aan één grote taak.

Softwareontwikkelaars knippen hun codes in stukjes (bekend als threading) en laten elk stuk tegelijkertijd verwerken door de processorkern die op dat moment het meest beschikbaar is. Softwareontwikkelaars vertrouwen dan ook steeds meer op de Intel® quad-core en dual-core technologie om hun multithreaded programma's te verwerken, zodat je beter en sneller resultaat ziet.
Bron : intel.com

Nou ga ik het heel plat zeggen.....

Je processor is in 2en gedeeld met op iederehelft een rekenwonder.

Juist...:thumb:
Maar die mag je niet bijelkaar optellen.Je hebt dus geen 6.0ghz.Mocht je dat denken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan