• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 rijen laten communiceren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeLo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jan 2008
Berichten
3
hallo, ik heb een vraag. hopelijk kan iemand me helpen..

ik wil rij a en rij b met elkaar laten communiceren daarmee bedoel ik dat ik wil instellen dat als ik in rij A "piet" zet dat in rij B zijn telefoon nummer komt te staan, en dat rij B dus elke zijn nummer weergeeft als ik in rij A "piet" zet.

hoe kan ik dit instellen?
 
Laatst bewerkt:
Je zit op helpmij.nl en er is vast wel iemand die kan helpen.

Alvast een suggestie, stel een vraag.....
 
Zie bijgevoegd bestand.
 

Bijlagen

  • vert.zoeken.rar
    1,8 KB · Weergaven: 18
Dus is er al een antwoord op deze vraag. Succes.
 
ok alvast bedankt voor de reacties, nu ik de vele mogelijkheden van div. functie zie moet ik mij vraag herzien. ook snap ik niet hoe het toepassen van zo'n formule mogelijk is. en door de vele bomen zie ik het bos niet meer op internet.

van de volgende bestand moeten meerdere straatnamen (rij B) gelinkt worden met een wijk (rij C) dus als ik de straatnaam uit de wijk invul de naam van de wijk krijg automatisch, hoe valt dit in te stellen? en als ik dat heb is de bedoeling dat de makelaar die in de betreffende wijk fungeert automatische erachter komt te staan in rij D.

ik heb dus begrepen dat dit niet kant en klaar in te stellen is maar dit met formules gedaan moet worden. en dit zelf met een formule met elkaar moet linken. inprenciepe moet ik alleen nog achterkomen welke formule ik hiervoor nodig heb (van de vele) en hoe ik zo'n formule moet toepassen/instellen?

ik hoop dat jullie me kunnen helpen...:thumb:
 

Bijlagen

  • bestand helpmij.rar
    15,2 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Dat kan allemaal via de functie vert.zoeken.

Je maakt ergens een lijstje met volgende gegevens:

Straat - Wijk - Makelaar

bv.

Straat - Wijk - Makelaar
A - 1 - x
B - 1 - y
C - 2 - x

Wanneer je dan bij straat een A ingeeft, kan je met vert.zoeken wijk 1 en Makelaar X ophalen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan