2 routers 1 modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elandlord

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2010
Hallo,

Ik heb een vraag over onze router opstelling. Wij hebben op dit moment gewoon een LAN-netwerk (bedraad) die via de router door het hele huis loopt. Deze is aangesloten op een modem met slechts 1 ethernet uitgang voor 1 router. Nou heeft mijn zusje een laptop gekocht, en ga ik binnekort een Ipod Touch aanschaffen waarmee ik graag op een draadloos netwerk verbonden zou willen zijn. Ik heb geen ervaring met draadloze netwerken. Hoe kan ik nou een draadloze router aansluiten op 1 uitgang op de modem? Is hier een splitter voor? Of kun je ze parallel schakelen?

Als U meer info nodig hebt hoor ik het wel,

Alvast bedankt,

Elandlord

Parallel schakelen gaat niet werken... maar als je toch een draadloze router gaat aanschaffen, zet je deze gewoon in de plaats van de oude (de meeste WiFi routers hebben 4 LAN uitgangen voor "bedraad" netwerk). Wil je de oude houden dan kun je de WiFi router aan één van de LAN poorten van de oude router hangen. Wel moet je dan een paar instellingen in de nieuwe router wijzigen...

Laatst bewerkt:
Als je de nieuwe router aan een LAN poort van de oude router zou gaan vastmaken, dan schakel je toch parallel of heb ik het mis :confused:? In ieder geval was ik van plan om een router te kopen met maar 300 Mbps. Gaan de anderen in mijn huis dan op snelheid achteruit als ik op draadloos ga zitten en zij op de LAN zouden gaan internetten?

dank voor je vorige reactie trouwens :)

Vervangen is het makkelijkst! (oude beestje weg, leuke WiFi router er voor in de plaats)...
Nee je schakelt ze niet parallel, de nieuwe router krijgt van de oude een IP adres (net zoals een aangesloten PC dat krijgt) en wordt op die manier deel van het netwerk. (je zet dus in zekere zin meer "in serie" dan parallel)

Gaan anderen er op achteruit? Ja, dat is mogelijk... vanuit het modem krijg je de snelheid waarvoor je bij de provider betaalt, en via de router wordt dit verdeeld... als er dus iemand in de groep flink gaat "zuigen", krijgen de anderen minder.
Hier maakt het trouwens niet uit of het via het kabeltje of draadloos gaat.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan