2 Routers 1 Thuisnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

maikvitesse

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2008
Hee Helpmij'ers:thumb:,

Ik heb een probleem en kom er niet uit.
Er zijn veel van dit soort discussie gaande, maar het klopt vaak niet met mijn situatie.

Het Probleem:
Ik vind alle computers die op de router 1 zitten aangesloten in mijn thuisnetwerk (ik ben ook aan router 1 verbonden). De Computer en Xbox 360 die op router 2 zitten aangesloten kan ik niet vinden. Router 2 is verbonden met Router 2.

Schema:
naamloosdn.jpg

Ik denk dat jullie er zo wel uitkomen, hoop ik

Maik;)

Het andtwoord op uw vraag is niet correct
Bridge is in meeste gevallen gerelateert op de Internet connect zelf

Enigste wat u hoeft te doen is de DHCP server op een van de router uit te zetten zodat er maar 1 router de IP adreses uit geeft

Het andtwoord op uw vraag is niet correct
Bridge is in meeste gevallen gerelateert op de Internet connect zelf

Enigste wat u hoeft te doen is de DHCP server op een van de router uit te zetten zodat er maar 1 router de IP adreses uit geeft

Volgens mij is dit niet helemaal waar.
Als je de DHCP uitzet en de internet kabel niet in de WAN maar in de LAN1 doet van de router,, maak je een soort switch.
Ik geloof dat als je dit doet je een bridge maakt, ofwel je zet de router in ''bridge'' mode.

Nou ja, het werkt in ieder geval prima!

Maik

Een netwerkbridge verbindt verschillende netwerksegmenten, een bridge is intelligent in die zin dat inkomende frames geanalyseerd worden en naargelang de bestemming doorgelaten of gedropped worden, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een hub die alle frames doorlaat. Een switch is een geavanceerde en uitgebreide vorm van een bridge.
Met dit dat als de zender en ontvanger op hetzelfde segment zitten dat de het dataverkeer alleen in dit segment blijft.
Het heeft niets met internet connect te maken maar puur een functionaliteit die bridge heet.

Rfc 1483= richtlijn/afspraak(rfc) en heeft met laag 5 te maken en een bridge zit in laag 2 van OSI model als ik me niet vergis zo uit het hoofd, dan zitten we wel goed maar andere denk wijze naar mijns inziens. Maakt verder niet uit voor de probleem vrager die de oplossing heeft aangedragen gekregen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan