2 routers 1 verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maikel20

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2013
Beste,

Ik heb thuis een WiFi router van KPN (in de meterkast) en een signaal versterker (andere ruimte). Wanneer ik op het signaal van de KPN router zit en vervolgens naar de ruimte loop van de versterker blijft mijn apparaat het signaal behouden. Loop ik van de ruimte met de versterker terug naar de KPN router dan blijft het apparaat op het signaal van de versterker zitten.

Hoe kan ik die overschakeling van de versterker naar de KPN router hetzelfde maken als andersom?

De KPN router heeft ook een andere naam en wachtwoord dan de versterker.

Alvast bedankt,

Groeten Maikel

Waarschijnlijk pakt ie het sterkste signaal, in je wifi voorkeuren kun je het signaal wat je voorkeur heeft hoger in de lijst zetten.

Groeten Marcel

Wifi houdt helaas het signaal vast totdat er niks meer over is en schakelt dan pas over. Veranderen van prioriteit in de lijst helpt alleen maar 1 kant op.

Los van het kopen van access points die roaming aankunnen, kun je het volgende proberen. Stel beide access points in met hetzelfde SSID en wachtwoord maar zorg ervoor dat ze andere kanalen gebruiken. Zorg er voor dat de kanalen minimaal 5 stuks uit elkaar liggen. Dus bijv. Kanaal 1 en 6 of 2 en 7, enz....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan