2 routers achter elkaar fout. zie bijlage

Status
Niet open voor verdere reacties.

basdebaas

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2008
Berichten
116
hallo,

ik heb thuis een netwerk liggen (zie bijlage voor gedetaileerde netwerkmap). het probleem is als ik met utorrent aan het downloaden ben, ik maar een snelheid van 2.5 kbit haal, ik zoek de beste torrent uit met 4000 seeders en maar 1000 leechers en ik heb een abonnement van 20mbit (volgens speedtest.net 13 mbit), en nog kom ik niet boven de 2.5 kbit. utorrent zegt ook (rechtsonderin) dan er een poort niet open staat, wat ik ook probeer aan poortforwarding gebeurt niks. zoals je op de map kan zien is er maar 1 firewall actief (die van de n1 Vision). zou het kunnen dat het zo langzaam gaat omdat ik 2 routers achter elkaar heb hangen?
ik heb ook nog een afbeelding van utorrent als bijlage.

mijn utorrent instellingen:

max. upload rate: automatic
max. download : 0 (unlimited)
global max. number of connections: 850
max. number of connected peers per torrent: 125
number of upload slots per torrent: 30
use additional upload slots if upload speed < 90%: yes

ik hoop dat ik zo genoeg informatie heb gegeven en iemand hier raad mee weet,

Bas
 

Bijlagen

  • netwerk fout utorrent.jpg
    netwerk fout utorrent.jpg
    101,1 KB · Weergaven: 41
  • huidige netwerk.jpg
    huidige netwerk.jpg
    76 KB · Weergaven: 49
Laatst bewerkt:
Ik kan niet geloven dat er 1 Gbit uit jouw modem/router komt.
En al helemaal niet uit een thomson modem/router.
Ze zijn maar matig van kwaliteit.
Maar hoeveel personen zitten gelijktijdig te internetten.
want dit gaat van je totale up en download af.
Bovendien zou ik het aantal uploadslots verlagen.
 
Ik kan niet geloven dat er 1 Gbit uit jouw modem/router komt.
En al helemaal niet uit een thomson modem/router.
Ze zijn maar matig van kwaliteit.
Maar hoeveel personen zitten gelijktijdig te internetten.
want dit gaat van je totale up en download af.
Bovendien zou ik het aantal uploadslots verlagen.

er zit een 1 Gbit kabel tussen, dus dat is niet persé de snelheid van het Modem.
er zijn niet meer computers in het netwerk dan dat ik weergeven heb, de rest van de computers downloaden niet, en maken totaal niet intensief gebruik van de internetverbinding. dus daar kan het echt niet aan liggen. Ik heb een beetje op google lopen zoeken en zie dat veel mensen problemen hebben met poorten openen met 2 routers achter elkaar, moet k mischien de speedtouch vervangen door een los Modem zonder router functie er in?

mvg,

Bas
 
Je vergist je.
een online spelletje spelen=download.
een internetpagina openen=download
Luisteren naar internet radio=download
Voorts had ik gekozen voor een accesspoint in plaats van weer een router.
Accesspoints hebben geen ingebouwde (hardware) firewalls.
ook geen poorten die je open moet zetten.
 
oke, maar zelfs als er niemand op het netwerk zit is het 2.5 kbit. maar is het dus een goed idee om een nieuw modem te kopen? of moet ik even kijken op internet hoe ik de 2 routers goed moet configureren? of weet jij dat mischien?
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het al heel netjes dat je statische ip adressen hebt aangemaakt.
Eindelijk iemand met verstand op deze site.
Ik ken vele routers maar die van thomson niet.
Wel heb ik veel negative reacties gelezen op internet,veel problemen.
Begin 2000 heb ik ook zo'n thomson ding gehad,en ik vond ze crimineel achterlijk.
Was alleen single port,dus geen router.
 
klopt, als ik een gebruikersnaam en password aanmaak slaat hij die niet op en kan ik er alleen inkomen door hem weer te resetten. aangezien het al een oud aparaat is ga ik hem denk ik maar vervangen ten eerste voor de beveiliging en ten tweede voor het probleem met portforwarding.

met vriendelijke groet,

Bas
 
Laatst bewerkt:
Nog niet helemaal.
Ik zat nog eens goed naar je plaatje te kijken en wat mij opviel is dat je het lan ip van modem op 192.168.1.254 hebt gezet en dat de wan van belkin op 192.168.1.64.
that puzzels me,why

P.S.
Ik werd op zeker moment zo pissig op dat thomson modem dat ik hem uit de meterkast gerukt heb,en zo in de kliko gedonderd heb.
Router er achteraan,en volgende dag andere provider gebeld.
 
Laatst bewerkt:
dat is dus waarschijnlijk ook fout gegaan, ik had die in het begin goed geconfigureerd maar dat is dus weer verandert, ik weet niet hoe, mischien door DHCP. maar nu ik ook lees over de beveiligingsproblemen op google, welk modem zou ik het best kunnen kopen?

groet,

Bas
 
Het probleem met portforwarding met twee routers kun je heel simpel oplossen.

Doe de kabel die van je modem naar je router loopt eens in de lan ipv. wan in je router.Je zal dan wel je firewall in je modem weer aan moeten zetten.

Als je overal je dhcp uit hebt staan moet dit gewoon gaan werken, zorg er wel voor dat je je standaard gateway dan veranderd naar het ip van je modem(op elke computer uiteraard). Je hoeft daarna alleen in je modem nog maar een poort te forwarden naar de desbetreffende download-pc.

Ik snap maar niet waarom mensen de utp tussen modem en router altijd maar lan-wan doen ipv lan-lan.
 
Omdat dat zeker wel goed kan werken.
Het probleem is vaak dat mensen een router niet goed in kunnen stellen wegens onwetendheid,onkundigheid of gewoon lamlendig zijn.
 
dat werk wel ja, maar aangezien dit modem minder veilig is, schaf ik toch een nieuwe aan. ik heb het destijds zo gedaan omdat ik een nieuwe router aangeschaft had en ik mij er niet van bewust was dat bij de oude router ook een modem ingebouwd was.

mvg,

Bas
 
Omdat dat zeker wel goed kan werken.
Het probleem is vaak dat mensen een router niet goed in kunnen stellen wegens onwetendheid,onkundigheid of gewoon lamlendig zijn.

Dat zeg je goed, het KAN werken. Alleen je loopt bijna altijd tegen problemen aan, vooral omdat er tegenwoordig zulke 'goede' gebruiksaanwijzingen bij de routers zitten.:shocked:
 
Ja.in het engels,so what.
Ik heb op school gezeten en iets geleerd,engels bijvoorbeeld.
Ik heb hier ook 2 routers achter elkaar.
gaat uit de kunst,nooit geen problemen.
en ook van lan naar wan poort aangesloten.
Kwestie van goed configureren
 
:)haha, maar nu even terug te komen op het nieuwe modem verhaal: welk modem zou ik het best kunnen kopen, ik zag op hardware.info geen test, en verder kon ik op google niks vinden.

Groet,

Bas
 
Tja,beste bas,dat ligt ook aan je provider.
Ik weet niet of je provider zomaar ieder modem accepteerd.
Producten van Linksys zijn uitstekend te noemen.
De vraag is of je provider dit ook vind.
 
dus gewoon even naar de provider bellen en dan vragen of je een speciaal modem moet hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan