2 routers allebei het zelfde probleem(regelmatig geen verbinding)

Status
Niet open voor verdere reacties.

kats leip

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2008
Berichten
15
beste mensen,

ik loop al een tijdje met een probleem te worstelen.
ik heb een goed half jaartje geleden een router aangeschaft dat was een linksys wrt54gs v7.0.
heb na het instaleren van de wrt54gs alle pc's in mijn netwerk vaste ip's gegeven(DHCP uit)
ging voor een tijdje goed tot dat ik regelmatig mijn internet verloor zowel op mijn bedrade pc mijn draadloze laptop en mijn psp.ben toen gaan googlen na een oplossing en kwam er al snel achter dat de wrt54gs V7.0 niet veel goeds is:(
nou ja dat heb ik toen maar geaccepteerd.
ben toen op zoek gegaan naar een andere router en na wat uurtjes googlen bleek dat de beste keus een linksys wrt54gl V1.1 zou zijn.
zo gezegd zo gekocht.
maar tot mijn grote verbazing.... het zelfde probleem(zucht....)
ik zit op het moment met mijn handen in het haar en weet niet goed wat er nu verkeerd is aangezien ik dit op 2 routers mee maak wrt54gs/gl.
het gene wat mijn wel opvalt is dat zodra ik mijn internet kwijt ben en ik op de status pagina van de router kijk ik geen gegevens heb alles staat op 0.0.0.0
ik kan dit dan op dat moment ook niet terug krijgen door middel van DHCP release/renew.
de enige manier manier waar dit wel mee lijkt te lukken is of door te wachten of door de stroom van mijn modem te halen.
weet iemand mischien wat ik verkeerd doe of welke setting er verkeerd staat?
ik word er kats leip van:(

dit is in combinatie met een @home 12 mbit abbo.
volgens de ziggo site ben ik nog niet opgenomen in het ziggo netwerk.
ow ja het lijkt random te gebeuren(per dag).
heb ook de laatste firmware 4.30.11

bijvoorbaat dank:thumb:
 
Staat in je router geen Always alive, Always on of Idle time?
Soms is in een router ingesteld dat hij na 10 minuten geen verkeer op stand-by gaat.
 
Welk modem heb je van @Home?

uhmm dat weet ik niet zeker volgens mij zo'n surfboard(een zwarte en met een beetje fantasie lijkt hij wel op een surfboard jah)


McMeller zei:
Staat in je router geen Always alive, Always on of Idle time?
Soms is in een router ingesteld dat hij na 10 minuten geen verkeer op stand-by gaat

daar had ik al iets over gevonden op google maar volgens mij(weet het niet zeker)
heeft deze router die optie niet.en wanneer ik met usenet aan de haal ben,heb ik het probleem ook.dus het probleem is er ook wanneer er wel verkeer is.
en heb eigenlijk altijd xfire en msn aanstaan dus als het goed is heb ik altijd verkeer(denk ik dan).
 
Laatst bewerkt:
Kijk ff op het stickertje dan. Met bepaalde types zijn gewoon problemen.
 
er staat ''surfboard model sb5100e''
ik hoop dat je hier wat aan hebt zelf weet ik het niet meer.
 
niemand die weet wat er mis is?
of wat ik verkeerd doe?
ik denk namelijk dat het gewoon een setting is aangezien ik dit op 2 routers heb.
ik denk dat ik iets verkeerd doe in het toewijzen van ip's maar wat?
niemand een tip waar het verkeerd kan gaan?
of heb ik gewoon een 2e brakke router gekocht?
 
De SB5100B heeft idd het probleem met het wegvallen van de verbinding. Je krijgt op dat moment geen IP-adres meer toegewezen.
Ik heb met dit modem exact hetzelfde probleem gehad. Eindeloos bellen en monteurs op de stoep om het probleem opgelost te krijgen.

Tot het moment dat ik telefonie erbij nam(dus ook een nieuw modem), toen was het probleem in 1 keer opgelost. Inmiddels heb ik in 2 jaar 1x een uitvaller gehad.
 
De SB5100B heeft idd het probleem met het wegvallen van de verbinding. Je krijgt op dat moment geen IP-adres meer toegewezen.

vandaar dat dat dus alles op de status pagina op 0.0.0.0 springt zonder enige reden,en alleen de modem reseten helpt:(nou kan ik dus 2 dingen doen als ik het goed begrijp...
of telefonie er bij nemen of een 3e router in een half jaar aanschaffen.
beetje onzin zo:(
 
Een derde router zal je niet gaan helpen.

Ik heb toen ook bewust telefonie genomen(proefabbo) om het nieuw type modem te krijgen.
Het was een proefperiode van 2 maanden. Toen ik merkte dat ik niet meer offline ging, heb ik KPN maar de deur uit gegooid, om definitief alles op de kabel te hebben.

(Ik weet niet of je het modem mag houden wanneer je je proefabbo beëindigd)

Je leest hier en daar dan wel problemen met @Home/Ziggo, echter ik heb dit nog niet mogen ervaren.

Telefonie/internet werkt hier 24 uur per dag. Ben altijd bereikbaar, en kan altijd bellen.
Moet ik er wel bij vertellen dat in heel mijn huis coaxkabel ligt van Hirschmann, versterker, en F-connectoren.

Wanneer Ziggo deze kwaliteit gaat doorzetten, zal ik eeuwig klant bij hun zijn.
 
Overigens, welke firmware heb je op je WRT54GL draaien?

Je kan nog proberen om er third party firmware op te gooien. In dat geval is Tomato een zeer goede keus. Deze is veel stabieler dan de originele firmware van Linksys.
 
De SB5100B heeft idd het probleem met het wegvallen van de verbinding. Je krijgt op dat moment geen IP-adres meer toegewezen.
Ik heb met dit modem exact hetzelfde probleem gehad.

wel vaag want zonder router heb ik niks geen problemen vandaar dat ik ook aan een fout in de router settings zit te denken.
maar mocht de modem wel de schuldige zijn.weet jij dan of er toevallig een mogelijkheid is om alleen een andere modem te krijgen?
want speciaal telefonie er bij nemen vind ik persoonlijk grote onzin.ik heb een gsm en daar heb ik genoeg aan.het zou een mooie stunt zijn als ik telefonie erbij moet nemen om met 2 pc's en een psp normaal op het internet te kunnen.

patrickt zei:
Overigens, welke firmware heb je op je WRT54GL draaien?

Je kan nog proberen om er third party firmware op te gooien. In dat geval is Tomato een zeer goede keus. Deze is veel stabieler dan de originele firmware van Linksys.
ik heb er op dit moment firmware 4.30.11 op staan naar mijn weten de laatste.
andere firmware heb ik ook aanzitten denken maar dat wil ik eigenlijk bewaren als laatste stro halm omdat ik niet veel van netwerken weet.ik kan net aan mijn ip's instellen.

maar als ik zo'n beetje zoek op google naar dat type modem + die router kom ik eigenlijk helemaal geen anderen tegen met problemen.
kan het niet aan mijn firewall setting liggen in mijn router?
daar stonden 3 van de 4 dingen aangevinkt en ik weet van geen éen wat ze nu eigenlijk doen:(

firewall enabled

Block Anonymous Internet Requests (aangevinkt)
Filter Multicast (aangevinkt)
Filter Internet NAT Redirection (niet aangevinkt)
Filter IDENT(Port 113) (aangevinkt)
 
Ik had dezelfde problemen op mijn modem (Motorola SB) gewoon Ziggo/Home bellen en je probleem uitleggen, ik had in 1 week een nieuwe modem.
het heeft dus niets met je router te maken

Test eventueel even een poosje zonder router dan zul je zien dat je pc hetzelfde probleem heeft

Mijn WRT54GL draait nu trouwens wel op de Tomato firmware en die kan ik wel aanbevelen, heb ik erg goede ervaringen mee.
 
Laatst bewerkt:
nou ik heb weer met @home gebeld(de zoveelste keer al).
en het bleek toch aan mijn modem te liggen:confused: deze gast wie ik nu aan de lijn had zag het meteen dat mijn modem niet goed was.terwijl in alle vorige gesprekken die ik had werd beweerd dat mijn router niet goed zou zijn.
nou ja in iedergeval woensdag komt er een monteur en dan zien we wel wat er gebeurd.
ik weet niet of hij het nu gaat maken of dat ik een nieuwe modem krijg(hoop natuurlijk een nieuwe).
ben iedergeval blij dat er wat aan gedaan word.

tot zover bedankt voor jullie input:thumb:
 
Ik heb ook lang zitten *****n. En niets bracht een oplossing. Alleen een nieuw modem.
Dus laten we hopen dat het daarmee opgelost is voor je.

Wel is het nog steeds raadzaam om de Tomato firmware te flashen.
Dit is heel eenvoudig.
Alle instellingen blijven bewaard, en je bent gelijk weer online.

Meer over de router en zijn firmware kan je vinden in de volgende link: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1248981/0
 
de monteur komt in iedergeval of ik een nieuwe modem krijg is nog maar de vraag.
dat flashen ben ik nog niet helemaal over uit.
als ik straks geen problemen meer heb en laten we dat hopen.
dan zie ik nog geen reden om naar een andere firmware te flashen.
tenzij er een aanzienlijke meerwaarde is maar,zoals ik al zei ik heb niet zoveel verstand van netwerken en ik ben bang dat ik door het flashen het mezelf alleen maar moeilijker maak.
 
De firmware heeft wel degelijk een meerwaarde.
Is het niet dat je veel meer mogelijkheden hebt, dan wel dat de firmware veel stabieler is.
 
Voordelen tov de orginele linksys firmware

- Tomato is zeer stabiel. zelf draai ik op de 1.17 versie en heb nooit problemen.

- QOS instellingen is fantaaaastisch.
Geef prioriteiten aan types verkeer waardoor bijvoorbeeld een torrent download nooit gewoon http verkeer wegdrukt. (Mijn vrouw heeft dus geen last van mijn downloads)

- Grafische weergave van traffic en QOS. (ziet er leuk uit)

- Functie om te scannen welke kanalen er gebruikt worden in de buurt qua Draadloos en dus makkelijk een vrij kanaal kiezen.

- Instellen van vaste IP adressen is een eitje door wat muisklikken

- Functie aan de hardbutton (logootje van linksys) op de voorkant wijzigen (denk aan tijdelijk telnet opengooien omd e router te configgen (oke voor advanced users))

- Lampje op de voorkant (logootje van linksys) een andere kleur geven (ok niet nuttig maar wel leuk)

- Signaal sterkte van je wifi wijzigen (misschien ook in de linksys firmware te doen maar dat durf ik niet te zeggen)

etc etc etc....
 
nou inderdaad het bleek dus toch mijn modem te zijn.
en heb nu een nieuwe gekregen:D
die monteur zei dat sind het ziggo is er al 4500 nieuwe modems geplaatst zijn lol.
dus ik hoop dat mijn probleem nu verholpen is.

bedankt allen:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan