2 routers configureren

Status
Niet open voor verdere reacties.

kcuypers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 feb 2015
Hallo ,

Ik zit met een klein probleempje ,
Mijn eerste router welke is aangesloten op het internet kan ik niet herconfigureren zodat deze altijd op DHCP staat (is een ouder type met 100 mb aansluiting , ik woon in Thailand en de support is maar matig, vandaar dat ik er liever van af blijf). Deze heeft echter maar 1 netwerk aansluiting , waarop ik een Apple router extreme heb aangesloten. Deze heeft 4 netwerkaansluitingen (en eventueel zou ik er een Gigabyte switch aan kunnen toevoegen). Deze router heb ik gekozen voor zijn snelheid (Gigabyte) Tot hiertoe heb ik deze geconfigureerd (apple router) als een bridge zodat de DHCP wordt verzorgd door mijn eerste router.
Alles werkt prima , maar ongeveer een maand geleden heb ik een NAS Synology gekocht. Deze aansluiten op de Apple Router was geen probleem , maar deze was wel aangesloten via DHCP. Alles werkt prima totdat er een spanningsuitval of een afschakeling van de Nas is geweest , bij het heropstarten van de NAS krijgt die veelal een ander IP adres met gevolg dat ik telkens het IP adres Van de NAS op de browser van mijn computer moet veranderen.
Vraag : Kan ik mijn apple router de ip adressen laten geven (deels DHCP en deels Vast)? en heeft dit gevolg voor de eerste router?

Groetjes

Koenraad

Je kunt ook gewoon de NAS een vast ipadres geven.. Meestal geeft een standaard router alleen variabele adressen boven de 50 uit (kun je meestal instellen of vinden in de documentatie)

Geef je nas een vast adres buiten de variabele range en je bent klaar.

Bedankt voor de info

Werkt inderdaad zonder problemen , ik heb een hoog ip adres gegeven zodat DHCP normaal niet in die range komt.

Bedankt ,

Koenraad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan