2 routers gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

draadloosje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jul 2007
Goeden avond allen,

Eerst de voor geschiedenis, Voorheen had ik 2 PC's in gebruik en om het internet te delen gebruikte ik een router. dit werkte perfect.
Nu zijn er 2 PC,s bijgekomen en aangezien ik geen losse draadjes meer wilde en ik in de toekomst misscien met een laptop verder ga Heb ik een draadlose router gekocht. en ook dit werkte perfect.
Nu heeft echter mijn buurman ook een draadloze router gekocht en nu begint het probleem . De draadloze verbinding valt nu regelmatig weg . Niet constant ,maar de ene keer 10 keer per uur en de andere uur helemaal niet.
Dus ik dacht dat het probleem is dat wer op hetzelfde kanaal zitten >>Buurman op 11 en ik heb mijne dus op 2 gezet echter probleem blijft
Nou is het signaal sterkte wisselen tussen 50-60%.
Nu heb ik de oude router nog en dacht ik Ik gebruik deze voor de kabels en een poort zou ik dan voor de draadloze router kunnen gebruiken.dus Modem >>router>>draadloze router
Echter dit werkt niet . Ik heb in het forum ergens gelezen dat je van een touter de DHCP uit moet zetten echter dan gaat het helemaal fout. dan vind de pc de router helemaal niet
Waarschijlijk moet ik iets instellen maar ik weet niet wat en in de boekjes staat niks over 2 routers verbinden vermeld.
AUB help mij
De gewone router is een edimax met 4 poorten
De draadloze is een Sweex en ook met 4 poorten
Ik zit op Orange premium

Deze setup zou prima kunnen werken.
Vanaf het internet naar je gewone router met kabel in de internet poort, vanaf de router (LAN poort) met een kabel naar de LAN! !!!! poort van de draadloze router (dus niet in de internet poort !) en dan alles configgen op je gewone router, dhcp etc en in de draadloze router dhcp uitzetten, wel even het ip adres van de draadloze in dezelfde range zetten als die van de draadgebonden router.

Heb je draadloos al geprobeerd kanaal 6 te gebruiken en heb je dan nog problemen ?

2 routers

Bedankt voor je tip,
Echter het probleem is al opgelost.
Omdat het vrij lang duurde voor ik een reactie kreeg ben ik zelf gaan proberen .
en mijn oplossing was eigeklijk simpel.
Ik heb de draadloze router een verdieping laten zakken (stond op zolder) en het probleem is niet meer aanwezig. Dus de aktie van 2 routers is niet meer nodig.
Bedanky voor je medewerking
Groetjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan