2 routers in een netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

SiSmAJ

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2005
Hallo

Ik heb een probleem

Ik heb 2 routers in me netwerk

Eentje beneden die telefoonlijntje heb die is ook draadloos... Van die router gaat het naar de router boven met printer server. En via die van boven naar de computers...

beneden = 192.168.1.1
boven = 192.168.1.2

Maar ik krijg geen internet..

Wie ken mij helpen die op te lossen ?

Laatst bewerkt:
Hallo.

Waarom gebruik je de router boven niet gewoon als switch/printserver?

Hiervoor moet de dhcp server in de router boven uitgeschakeld worden. Ook moet de router boven aangesloten worden aan de lan aansluiting van die router, naar de lan aansluiting van de router beneden. Als 1 van de 2 routers is voorzien van autosencing poorten kan dat met een strait lan kabel, anders moet dit gebeuren met een crossed lan kabel.

Groetjes Erik Rothuis.

Een uitgaande poort van de eerste router kan met een straight kabel in de 2e router op de ingang.
(Immers, achter een enkele poorts modem kan ook een router.....)
Inderdaad boven de dhcp afzetten, omdat je hem nu als veredelde hub gebruikt, met printerserver.

De router beneden geef je een ip-range van bijvoorbeeld 192.168.2.100 t/m 192.168.2.110 en boven geef je bijvoorbeeld 192.168.2.115 - 192.168.2.125
Boven kun je niet dezelfde range hebben als beneden, dan gaat het niet werken.

Wat je ivm de niet werkende internet verbinding eerst kunt testen, is of de kabel die boven komt, direct op de pc aangesloten een ip-nummer geeft in de 192.x.x.x serie en of je dan kunt internetten.
Als die kabel in de router zit, moet het lampje LAN of WLAN gaan branden.

met het idee van roto is het opgelost

dank jullie beide :D:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan