Ik heb eens gehoord dat het niet mogelijk is om 2 routers te gebruiken binnen je netwerk. Nu vroeg ik me af of dit waar is, en hoe dit komt?
Als je nu een router hebt waarop je internet binnenkomt, en daar hang je enkele pc's aan, en een tweede router. En aan die tweede router hang je nog enkele pc's. Wat kan dan het probleem zijn?
Volgens mij gebeurt dan dit:
$ Router1 krijgt IP van provider
$ Router1 geeft via dhcp een IP aan de pc's die erachter hangen, en aan Router2
$ Router2 krijgt een IP van Router1, en geeft via dhcp een IP aan de pc's die ermee verbonden zijn
$ Om 'verwarring' tegen te gaan zorg je dat het Router2 'intern' een andere range gebruikt dan Router1.
Heeft iemand hier ervaring mee? Het internet is toch gewoon een grote aaneenschakeling van routers, ... dus ik zie niet in waarom dit lokaal niet zou werken?
Ik hoop dat iemand me dit een beetje kan verduidelijken.
mvg, Tim
Als je nu een router hebt waarop je internet binnenkomt, en daar hang je enkele pc's aan, en een tweede router. En aan die tweede router hang je nog enkele pc's. Wat kan dan het probleem zijn?
Volgens mij gebeurt dan dit:
$ Router1 krijgt IP van provider
$ Router1 geeft via dhcp een IP aan de pc's die erachter hangen, en aan Router2
$ Router2 krijgt een IP van Router1, en geeft via dhcp een IP aan de pc's die ermee verbonden zijn
$ Om 'verwarring' tegen te gaan zorg je dat het Router2 'intern' een andere range gebruikt dan Router1.
Heeft iemand hier ervaring mee? Het internet is toch gewoon een grote aaneenschakeling van routers, ... dus ik zie niet in waarom dit lokaal niet zou werken?
Ik hoop dat iemand me dit een beetje kan verduidelijken.
mvg, Tim