2 routers in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

xnielsje

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2009
Berichten
13
hallo,
ik heb een speedtouch modem/router en daar aan heb ik een router van sitecom.
ik heb echt 2 routers nodig om in het hele huis internet te krijgen:(
maar we hebben hier 5 laptops met draadloos internet en 1 vaste pc met lan verbinding
ik wil nu draadloos kunnen printen via een print servertje maar als ik dan met de sitecom router verbonden ben dan krijg ik geen verbinding met het speedtouch modem waar het servertje op is aangesloten.
Groetjes xnielsje
 
Laatst bewerkt:
Op usb van modem kun je usb-stick of printer en die dingen op aansluiten zover ik weet..
 
Waarom heb je twee routers nodig ? Welk type Speedtouch heb je ?
 
Waarom heb je twee routers nodig ? Welk type Speedtouch heb je ?

ik heb 2 routers nodig omdat 1 router geen snel internet geeft tot an de adere kant van het huis en ik heb de thompson st780wl (kpn experiabox)
maar als ik de printer op de 2e router kan aansluiten is het ook goed omdat je daar wel overal mee kan verbinden maar niet overal even snel:confused:
groetjes xnielsje
 
hallo?
is er dan niemand die hier wat op weet? ik wil alleen maar zorgen dat ze bij elkaar in een netwerk komen.:D
groetjes xnielsje
 
Een router zorgt per definitie voor 2 netwerken ... daarvoor is hij uitgevonden.

Wil je 1 netwerk ... gebruik dan of een switch, of zet de tweede router in als switch. Dus niet aansluiten op de wan-poort maar op een 'gewone' poort.
 
Een router zorgt per definitie voor 2 netwerken ... daarvoor is hij uitgevonden.

Wil je 1 netwerk ... gebruik dan of een switch, of zet de tweede router in als switch. Dus niet aansluiten op de wan-poort maar op een 'gewone' poort.

ja maar het moet vast wel kunnnen want het gaat mij om het draadloze netwerk en dan moet ik via dat netwerk wat dingen kunnen delen zoal een printservertje en nee het is niet mogelijk om het printervertje direct aan te sluiten met de router

ps ik kan wel de modem/router gebruiken als alleen modem via alleen de wan aansluitingen
groetjes xnielsje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan