2 routers in netwerk

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deen
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deen

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2010
hallo,
ik heb een eminent wireless router op de benedenverdieping in mijn huis, maar voor de bovenste verdiepingen is deze te zwak, dus er is in mijn huis een internetkabel van de eminent router naar de bovenste verdieping, hier heb ik een Draytek Vigor 2910 kabelrouter en wil vanaf hier graag een kabel trekken naar de computer's. Maar hoe moet ik de Draytek router op de Eminent router aansluiten om er internet vanaf te kunnen halen? Alvast bedankt:d

Laatst bewerkt:
In principe zou je een switch ipv een tweede router moeten hebben.
Wat sowieso moet:

De Draytek aansluiten via een PC poort, dus de kabel vanaf de Eminent in de Draytek in 1 van de 4 pc poorten.

In de Draytek DHCP uitschakelen, anders heb je 2 routers die IP adressen uitdelen, en dat werkt niet, dat moet je alleen de Eminent laten doen.

bedankt voor je snelle reactie,
maar als ik de draytek op de pc aansluit, is er als het goed is een website ofzoiets die ik moet intypen om die DHCP uit te schakelen, maar ik weet niet wat deze website

In welke poort moet ik de kabel trouwens aansluiten? W, W2/P1 of P2, P3 of P4?
ik weet wel de inlognaam en wachtwoord, maar ik weet niet hoe ik ermee moet inloggen

P1, P2, P3 of P4, maakt niet uit.

En dan in je browser het ip adres van de Draytek intikken

In welke poort moet ik de kabel trouwens aansluiten? W, W2/P1 of P2, P3 of P4?
ik weet wel de inlognaam en wachtwoord, maar ik weet niet hoe ik ermee moet inloggen

Maakt niet uit welke port ..
Open je command prompt, tik daar in: ipconfig /all
Daar zie je het IP van de Gateway staan, dat is je router ... in je webbrowser http://IP_van_de_gateway invullen en voilla.

Niet dus.......

Want dan logt hij in in de Eminent! want dat is de router!!!

En hij moet in de Draytek zijn!

Edit: sry, dat dat je de TS was :D
Dus op de Draytek staat DHCP aan, daar stop je de PC in en dan kom je uit op de Eminent ? ;)

Laatst bewerkt:
oke, dus ik heb die draytek router op de pc aangesloten en de ip is 192.168.18.1 maar kom niet op de pagina van de router, maar hij kan geen pagina vinden :S
de router is direct op de pc aangesloten in P3 wat doe ik fout?

dat zegt de handleiding ook , maar de command line zegt .18 en er zit ook een stikker op de router met een ip adres met 18 ipv 1. maar hoe dan ook, geen van deze werkt

Toch niet de Draytek op aan de Eminent aangesloten op dit moment?

Dus niet OOK al een kabel van de Draytek naar de Eminent?

Toch niet de Draytek op aan de Eminent aangesloten op dit moment?

Dat, en misschien is het een idee om die Draytek gewoon te resetten (nu kan er van alles anders ingesteld staan - en evt voor problemen zorgen -, aangezien het IP .18 heeft ..) ?

nee, 1 kabel van de PC naar de Draytek, eminent is niet verbonen

ja bedankt! 30 sec. op de reset knop heeft het ip weer normaal gezet en ik kan nu inloggen

oke, hij doet het nu zoals ik wilde,bedankt voor al jullie reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan