2 routers op 1 modem??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tim Viper

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2003
hey hallo

ik wil graag 2 routers op 1 modem aansluiten, nu heb ik het zo gedaan één router (sweex router) op me modem gezet en aan die de vaste pc's aangesloten, nu wil ik voor me tweede router (sitecom) zorgen dat ik daar draadlos internet mee heb voor me laptop, maar waar moet ik die router op aansluiten?? en hoe??

kan ik hem gewoon aan sluiten op me sweex router? zo ja en welke poorte moet hij dan ??

Tim

Wat je kan doen is de draadloze router aansluiten op de gewone router (beide in de uplink poorten van de routers) dan is alles 1 geheel en heb je een netwerk. Volgens mij moet je dan wel gebruik maken van een normale netwerkkabel tussen de routers (dus geen cross)

Suc6,

The jackal

wat zijn uplink poorten ofzo?? moet ik van de sweet gewoon ee poort pakken en dan die aanluiten op de wan poort van de sitecom?? of maakt dat niet uit waar ik hem plaatst?

Op de gewone router zet je op de wan je modem, op poort 2 de kabel naar je pc. in de uplink zet je de kabel die naar de draadloze router gaat. als er geen uplink is (vaak wel) gebruik je poort 1, en die sluit je dan aan in de uplink poort van de router (ook hier als er geen uplink is, poort 1). welke kabels je moet gebuiken onderling tussen de routers weet ik niet precies.
Ik denk, let wel op, ik denk tussen twee uplink poorten een gewone newerkkabel, tussen een uplink en poort 1 een crosskabel en tussen twee poorten 1 weer een gewone kabel. dat zijn de drie mogelijkheden.

de uplinkpoort zit vaak naast poort 1 op de achterkant.
Als de draadloze router geen uplink heeft, kan je die vaak wel in poort 1 zetten.

Veel suc6 en ik hoor het wel als het niet of wel lukt.

Groetjes

hey, het wil totaal niet lukken, ik ga zo wel even naar de winkel om te vragen welke kabels ik nou prisies nodig heb,

wand ik heb niet zoeen uplink ofzo ik heb gewoon een wan poort en 4 andere poortjes voor je pc's op aan te sluiten, maar als ik het op poort 1 doe dan veranderd hij ook de gegevens van me andere router ofzo, ik denk dat hij gaat rommelen met twee verschilende ip adressen ofzo, ik had net ook al helemaal geen internet meer, maar morgen ga ik alles wel regelen en dan hoor je wel hoe het gegaan is;)

groetjes Tim (thanks voor je hulp)

Geplaatst door Tim Viper
hey, het wil totaal niet lukken, ik ga zo wel even naar de winkel om te vragen welke kabels ik nou prisies nodig heb,

Bij mij werkt het zo dat de sitecom router vier uitgangen heeft. Als je daar nog een router bij wilt plaatsen dan moet de vierde uitgang van de sitecom router met een gewone internetkabel aan de ingang van de volgende router worden gehangen. Bij mij werkt het zo. Dat staat ook beschreven in de installatie-instructies van de sitecom router.

maar ik wil het graag anderson. kan dat ook zo dan?? dat maakt niet veel uit zeker he?

Geplaatst door Tim Viper
maar ik wil het graag anderson. kan dat ook zo dan?? dat maakt niet veel uit zeker he?

Dat zou je in de beschrijving van de andere router moeten kunnen vinden.

ok this me gelukt hoor bedankt allemaal,
zal ff uitleggen hoe ik het nu heb zitten...

ik heb me sweex router aangesloten op de modem, en daar zoals ik wilde me vaste pc's op aangesloten, in poort 4 heb ik een kabel gedaan naar de sitecom router gewoon in het wan poortje, en toen kon ik beide routers configureren en het werkt nu prima bij me,

thanks mensen
vriendelijke groet Tim

Ik ben al lang opzoek of het nou kan, 2 routers op 1 modem.
Kan dat ook met een één of andere spliter? want ik wil graag mijn eigen poorten kunen openen zodat die andere router (van me pa) normaal blijft want hij wilt geen troep hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan