2 routers slechte verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

broekie556

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2009
wij hebben thuis 2 routers de primaire staat in de schuur voor mijn vaders bedrijf maar daar zit maar en computer op aangesloten en binnen hebben wij de secundaire en daar zitten minstens 4 computers op maar die verbinding valt om het half uur weg ook met kabel. binnen hebben wij een belkin n+ wireless router (pas nieuw) weet iemand wat ik daar aan kan doen. bijv. om maar een router te gebruiken.

ik denk met een kabel. en op alle computers zit windows vista maar ik heb er het meeste last van met mijn ps3 en die is ook met een kabel verbonden

Twee routers met elkaar verinden vergt een speciale aanpak.

De kabel van de 1e naar de 2e router moet in de 2e router op de LAN poort aangesloten worden, en niet op de WLAN.

Daarnaast moet in de 2e router DHCP uitgeschakeld worden.

DHCP-server > Aan Uit
Doordat de DHCP-serverfunctie automatisch een IP-adres aan elke computer in het netwerk toewijst, is het opzetten van een netwerk bijzonder eenvoudig. Hier hoeft u niets te veranderen

moet deze uit staan??
en er zit maar een uitgaan op voor de modem

en bij Virtuele servers om die poorten te openen werkt dat ook met een kabel. en hoe weet ik dat die poorten ook werken

DHCP-server > Aan Uit
Doordat de DHCP-serverfunctie automatisch een IP-adres aan elke computer in het netwerk toewijst, is het opzetten van een netwerk bijzonder eenvoudig. Hier hoeft u niets te veranderen

moet deze uit staan??
en er zit maar een uitgaan op voor de modem

Heb je nou 2 routers of een modem en een router?:o

2 routers en router 2 zit verbonden met een kabel in de modem uitgang met router 1

Twee routers met elkaar verinden vergt een speciale aanpak.

De kabel van de 1e naar de 2e router moet in de 2e router op de LAN poort aangesloten worden, en niet op de WLAN.

Daarnaast moet in de 2e router DHCP uitgeschakeld worden.

Zo dus............

dat de kabel die van de 1e naar de 2e router gaat, in de 2e router niet in de normale upload poort moet, maar in een pc poort, wat simpeler gesteld

router 1 heeft geen draadloos internet en ze zitten niet in hetzelfde bereik. dan kan de dhcp toch weer aan??

kan ik de firewall in router 2 uitzetten zonder problemen omdat de firewall in router 1 aanstaat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan