2 routers

Status
Niet open voor verdere reacties.

mario-angela

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2002
hoi,

ben eigenlijk al bang dat ik het antwoord al weet,maar vraag het toch even.

kan ik op één adsl aansluiting twee modems plaatsen?denk het zelf eigenlijk van niet.

dit is mijn probleem nu: in de meterkast van een woonhuis komt de ptt binnen,hier wordt de lijn gesplitst in data en telefoon d.m.v. de splitter.De data uitgang gaat met behulp van een gewone telefoondraad naar een kantoor,waar een draadloze router op aangesloten is.
hierop zit één computer bedraad aangesloten.verder zijn er boven nog twee laptops die eigenlijk raadloos gebruik van het netwerkt zouden moeten kunnen maken,maar het signaal is helaas veel te zwak.De telefoondraad kan niet worden vernieuwd door een utp kabel helaas en een kabel van kantoor naar meterkast leggen is ook geen optie.router naar de meterkast verplaatsen kan ook niet i.v.m. geen signaal op kantoor dan.

vandaar deze mischien domme vraag betreffende 2 routers.

zou ik nog iets anders kunnen met die gewone telefoondraad.uiteindelijk komt het ook gewoon via zo'n draad het huis binnen.

ik hoor het wel als er suggesties zijn.

mario

ik denk dat een net adapter dan een better oplossing is voor jou probleem.
je kan het internet dan via het stopcontact steuren naar de gewenste lokatie.
de goedkoste versie die ik had gezien was in de 70 euro er zijn ook dual lan inputs maar,
heeft een meer prijsje.

vind ik een goed idee om te proberen.
maakt het overigens uit of hij aan beide zijde op de zelfde fase zit van het stroomnet?

en kan ik aan de eene kant de router plaatsen en op de andere adapter dan een accesspoint?

mario

je kan beter een switch hier tussen zetten, inplaats van een 2e router, of via stopcontact.
via het stopcontact is dit heel traag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan