2 routers

Status
Niet open voor verdere reacties.

misterme

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2004
Hallo..

Weet niet precies waar ik dit neer moest zetten, dus excuus als het hier niet moet staan (mods willen jullie dan verplaatsen naar juiste topic?)

Na het eerst gedaan te hebben met een US Robotics router hebben we besloten een Netgear WGRV614.v6 router te nemen via @home. Het eerste probleem is, zonder die US Robotics router ertussen krijg ik geen netwerkverbinding en geen internet op 2 pc's (1 zonder bluetooth usbstick, dus gewoon UTP, andere wel met usb stick). Als ik dan setup benader zegt hij ook dat hij Static IP geeft ipv dynamic wat hij aangeeft als ik die US Robotics router ertussen heb. Met Netgear kan hij niet internetten, link ik gelijk de US ertussen dan kan ik gelijk internetten.. Iemand raad met dit probleem ??

Onder welke topic vallen vragen over FTP servers ? (Serv-U voornamelijk)

Alvast bedankt,

MisterMeJ

is de nieuwe router al voorzien van het cc of cp nummer van @home
dus het nummer cc123456-a bijvoorbeeld......
het nummer heb je van @home gekregen en dat moet dus in de router staan.

Geef eerst eens duidelijk aan waarom de netgear niet werkt.
Alles wel goed ingesteld in de router

Zover ik weet zijn de routers goed ingesteld.

CC nummers toegewezen.

@SJJ
Geef eerst eens duidelijk aan waarom de netgear niet werkt.

Als ik dat wist, stelde ik mijn vraag hoogstwaarschijnlijk hier niet.

Als je in de netgear alles goed zou hebben ingesteld zou die moeten werken.
Sluit de Netgear eens alleen aan dmv een utpkabel aan je pc en reset hem eens zodat alle gegevens verwijdert zijn en stel dan alles nog een keer goed in.

de nieuwste router die geeft geen verbinding zeg je als je die ALLEEN aansluit?
als dat zo is dan heb je toch het cc nummer niet in de router gezet vrees ik.
en 2 routers achter elkaar zetten dan moet je wel weten wat je doet om dat aan het werken te krijgen.

en 2 routers achter elkaar zetten dan moet je wel weten wat je doet om dat aan het werken te krijgen.
Met twee routers moet je er één als accespoint laten functioneren dit vereist een geheel andere instelling van je routers.

Als je in de netgear alles goed zou hebben ingesteld zou die moeten werken.
Sluit de Netgear eens alleen aan dmv een utpkabel aan je pc en reset hem eens zodat alle gegevens verwijdert zijn en stel dan alles nog een keer goed in.

Wat zou allemaal relevant zijn om nog meer in te stellen behalve CC nummer ? Static of dynamic IP beslist hij zelf, dus dat lijkt me niet nodig om in te stellen.

Soms doet internet het niet, reset ik beide routers en daarna doen ze het gewoon weer.. Dus ik hoef helemaal niets van die routers af te weten om dit klaar te krijgen.. het was gewoon aansluiten en internet deed het over beide routers.. Dom geluk denk ik dan ??!!

Het weg vallen van je internet kan een probleem zijn van één van je routers dat deze en oude firmware versie heeft, kijk eens op de site van je router fabrikanten of er geen nieuwe versie is en update ze dan eens.

er staat wel een nieuwe versie op internet, maar het updaten wil maar niet slagen. Als ik wil updaten gaat hij software uploaden en dan krijg ik de melding dat hij geen verbinding met het internetten kan vinden. Om weer verbinding te krijgen met het internet moet ik de pc weer herstarten..

heb je wel gewoon verbinding als je b.v met een laptop naar de eerste router gaat zitten

naar mijn weten kan je ook geen 2 routers achterelkaar zetten of het moet router->switch zijn of router-> accespoint anders gaan ze elkaar storen (graag verbeteren als ik het fout heb)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan