2 routers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webstarr

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Hoi

Ik heb een grote vraag dat is nl

Ik heb beneden een linksys WRT160Nv3 deze verstuurt draadloos EN Met de kabel

Nu zit ik vaak met de laptop boven dus in mijn verbinding niet optimaal.
Nu ben ik vanplan op Deze (Verzend Niet hoger dan G network ) extra router aante schaffen om mijn verbinding te "versterken"
Maar ik wil wel graag als ik van boven naar beneden ga, dat mijn pc de router beneden als standaard pakt.
En als ik naar boven ga dat hij de Belkin als standaard pak.
Is dit alles mogelijk?

Als dat niet kan dan maar een nieuwe wachtwoord invoeren.
Alleen kan ik ook wel 2 routers in mijn netwerk?

Dus als ik van de router beneden een internet kabel naar boven laat lopen. Die kabel in de Belkin router stoppen.
En dan router ff configureren. Dan zou het dus moeten werken?

Pic:

Naamloos1.png

Laatst bewerkt:
In principe moet twee routers kunnen, als je ze goed aansluit en configureerd.
Alleen schijnt het wel ongezond te zijn...:confused:

Alleen schijnt het wel ongezond te zijn...:confused:

Waar baseer jij dat op? Zoals je al eerder aangaf, even goed configureren en het werkt perfect.

Twee routers aan elkaar koppelen is prima mogelijk. Zorg er alleen voor dat de tweede router de DHCP server heeft uitgeschakeld, en aangesloten staat op één van de LAN poorten, niet de WAN poort. Verder is het dan een kwestie van beide draadloze netwerken goed configureren en deze beide invoeren in de laptop. De laptop zal dan afhankelijk van de signaalsterkte overgaan op het sterkste netwerk.

Het is niet moeilijk, maar vaak wel even zoeken.

Dus zo?

van de router benden laat ik een netwerk kabel naar boven lopen.
Ik sluit die netwerk kabel op 1 van de LAN(Niet de hoofdpoort toch) poorten op de 2e router.
DCHP uitschakelen.
Beveiliging instellen en het werkt?
Maar dan kan ik dus niet printen met de printer die is aangesloten op de eerste router?

Juist wel, aangezien de eerste router die beneden staat de IP adressen regelt en de tweede router verder geen conflicten kan veroorzaken. Als je toch bezig bent, het uitschakelen van de firewall in de tweede router is ook een goed idee aangezien deze alleen maar werk dubbelop doet (de eerste router regelt dit al).

Maar dus als ik naar bovenga moet ik zelf de router boven verbinding maken?
Wel weer password enzo instellen dus

Dat gaat vanzelf, je laptop zoekt zelf naar het netwerk met het beste signaal waar hij de instellingen (dus o.a. wachtwoord) van heeft. Je hoeft het maar één keer in te stellen, de rest gaat vanzelf.

Dus dan ga ik dit morgen doen

:Die belkin router halen (Hoeveel mbps G/A/N enzo heeft hij?)
Een kabel van de router beneden naar boven lopen
Die kabel in de LAN poort van de (niet de hoofdpoort?) router duwen
DCHP uitschakelen (Uiteraard eerst de router gelijk met de pc met de kabel verbinden voor de configuratie)
Wachtwoord enzo instellen.
En internetten maar?

Op de Dynabyte website staan geen specificaties, noch een serienummer aangegeven. Ik neem aan dat een willekeurige verkoper bij Dynabyte je dat wel kan vertellen.

In principe zou het na doorlopen van de stappen moeten werken. Mocht dat niet het geval zijn, reageer dan gewoon weer even in deze thread met de vragen die je dan hebt.

Succes, en laat even weten of het is gelukt.

Dat ligt eraan. Vaak (in ieder geval op Linksys routers) is het kiezen van een Static IP het uitschakelen van DHCP op de WAN poort. Zodra je dat doet en niet het juiste IP wat je modem aan de router geeft hebt ingevoerd zul je niet meer op internet komen via deze router. Kort: blijf van deze optie af.

Je zult ergens anders in de webinterface van de router de DHCP server voor LAN kunnen uitschakelen. Vaak staan daaromheen instellingen zoals Start IP Address, Max DHCP users, enz.

Houd wel in gedachten dat je mijn eerdere instructies alleen op de tweede router (in dit geval de nog aan te schaffen Belkin) zult moeten uitvoeren, niet op de eerste router.

Okee,dilindarko
Waarom zeg jij niet dat er ook accesspoints zijn.
Net zo duur als een router maar geen gemier met ip adresen.
Zelfde sleutel en kanaal invoeren als linksys.
Hij legt toch een kabel naar boven,daar een accesspoint aan en klaar is kees.

Laatst bewerkt:
Daarom zijn fora als dit o.a. bedoeld voor discussie.

Gezien het prijsverschil tussen een draadloos access point en een draadloze router tegenwoordig vrijwel nihil is (tegenwoordig zijn routers zelfs goedkoper), en je met een router meer zou kunnen indien nodig. Kwestie van 1x instellen en het werkt. Bijkomend natuurlijk is dat het in de TS aangegeven setje relatief goedkoop is.

Laatst bewerkt:
Alles is gelukt alleen hoe kom ik nu in die belkin router?

Als ik de gateway intyp kom ik in de linksys router?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan