2 schemren aangesloten op 6600GT, videokaart heel traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

turbojohn

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Hoi,

Ik heb mijn oude tftscherm gerepareerd (was ineens gekapt ermee)en nu staan er inprincipe 2 schermen op mijn bureau. Nu heb ik deze op mijn 6600GT aangesloten en daarna kon ik de optie 'beeldscherm vergroten tot 2x 1280x1024 - 2560x1024' aanvinken.
Dat heb ik gedaan en nu heb ik een soort 2luik, namelijk links start en op het rechtse scherm het systeemvak.
Dit vind ik geweldig, ook mede omdat ik programmeer en ik nu dus links kan programmeren en rechts kan testen.
Alleen als ik iets open, film kijkt of iets dergelijks, dan "schuift" het scherm binnen lijkt het wel. Je krijgt allemaal horizontale strepen, zoals je ook hebt als je je drivers nog niet geinstalleerd hebt. Ik heb gewoon mijn drivers van de 6600GT geinstalleerd,dus dat is het probleem niet.
Weet iemand waar dit probleem wel door komt en hoe ik dit kan oplossen?

Vriendelijk dank alvast!;):thumb:

Wat gebeurt er als jij in de instellingen van de driver (Rechtermuis knop bureaublad -> nvidia control panel) goed zet? i.p.v. 2560x1024

En dan voor beide schermen een aparte resolutie instellen (2x 1280x1024)

Dank voor je snelle reactie:thumb:
Ehm, dan gaat het gewoon goed. Alleen dan is mijn bureablad niet meer zo groot, dan heb ik 2 aparte schermen. Nu heb ik zegmaar 1 groot scherm en dat vind ik wel fijn.

Ah zo, (Vreemd dat ik die mogelijkheid niet heb, wellicht dat het niet 2 dezelfde grote's zijn).

Maar daar zijn programma's voor. Zoek maar op Ultramon. Draai ik hier ook, heb nu gewoon een extra balk in het 2e scherm.

Enige wat je dan niet hebt is dat de tijd in het 2e scherm staat. Maar dat is wel op te lossen. (2e scherm aan de rechterkant 'primary' (hoofd) scherm maken, en naar het linkerscherm uitbreiden.

Ik denk trouwens dat de 6600 zo'n hoge resolutie niet aankan. Ik zal er even op zoeken.

Edit: # Max Resolution (external) 2048 x 1536 / 60 Hz

Ik denk dat je toch beter 2 apart kan doen als dat wel werkt. Dan pakt hij ze als 2x 1280x1024 i.p.v. jou genoemde resolutie.

Laatst bewerkt:
Ik heb een printscreen van mijn instellingen erbij gedaan.
Kijk maar johan. Het kan echt hoor, met de 6600GT.
Ik denk zelf dat de videokaart gewoon 2 schermen van 1280*1024 ziet en softwarematig berekend welk pixel waar moet komen.
Vandaar die trage reacties.
Overigens als ik een spel speel als need for speed ofzo, dan pakt hij gewoon het linker óf het rechterscherm en dan is het wel goed. Alleen als hij ze alle 2 pakt om bijv. een film in breedbeeld af te spelen, dan gaat het fout.

Groetjes John

Bijlagen

• nvidia.jpg
    nvidia.jpg
    94,7 KB · Weergaven: 17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan