2 schermen met elkaar "verweven" na update KB5064081? Voer uw pincode in??

wouterskurtt

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2007
Windows 11
Ik heb net update (KB5064081) (26100.5074) geinstalleerd.
Nu krijg ik tijdens het opstarten van de computer (het bekende rondje dat begint te draaien), maar daarboven staat "Voer uw pincode in". Maar de computer (het ronddraaiend rondje) blijft gewoon draaien, dus ik hoef geen pincode in te typen, het is gewoon de tekst "Voer uw pincode in", zonder inputprompt.
Hoe krijg ik die tekst "Voer uw pincode in:" weg van het startscherm?

Volgens internet:
Wachtwoord van uw Microsoft-account invoeren en de Accountinstellingen te controleren om er zeker van te zijn dat automatisch aanmelden is ingeschakeld. Als u dat niet wilt, zijn pincodes uitgeschakeld. U kunt ook opnieuw opstarten in de Windows Herstelomgeving om Systeemherstel uit te voeren.

Het ziet er dus als volgt uit (zie foto hieronder), en ik hoef niets in te typen en het start gewoon op. Maar sinds de installatie van de nieuwe update staat er boven de tekst "welkom" ook de tekst "Voer de pincode in". Die tekst zou ik graag weg willen hebben.

Na de opstart start hij gewoon op, en dat is zoals het altijd al was. Behalve dat er dus bij het opstarten de tekst "Voer pincode in" staat.

Bijlagen

• fotoopstart3.jpg
    fotoopstart3.jpg
    853,2 KB · Weergaven: 9
Yep.
En als ik de update verwijder, heb ik een normaal bootscreen met het ronddraaiend dingetje en het woord "Welkom" en NIET de TEKST "Voer uw pincode in"... Ik heb de update teruggedraaid. Ik heb hem uitgesteld voor 1 week. Raar hé dat die tekst daar verschijnt van pincode terwijl ik geen pincode moet invullen, het is gewoon een "tekst" (dus na install van update KB5064081 )

Een oplossing is misschien alles te verwijderen via netplwiz, maar krijg het account niet verwijderd.
Windows Hello is bij mij niet geïnstalleerd.

1756753244007.png

Terug
Bovenaan Onderaan