2 schermen met verschillende dpi-waardes?

Status
Niet open voor verdere reacties.

djrazor

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2002
Ik hoop dat deze vraag onder de correcte categorie terechtgekomen is.

Ik gebruik op mijn werk een 15" laptop met een scherm van 1680*1050, en hier hangt eveneens een 24" 1920*1200 aan gekoppeld in extended desktop-configuratie.
Ik wil graag de dpi-waarde van het laptopscherm vergroten, maar van het externe scherm de standaard 96 dots intact houden. Is dit, desnoods met een apart te installeren applicatie, te realiseren?

DPI is eigenlijk een printer term, nl Dots Per Inch. Deze wordt wel vaker voor monitors gebruikt, maar dat is eigenlijk PPI ofwel pixels per Inch.
Deze liggene echter hardware mayig vast en si derhalve niet aan te passen.
Wel de resolutie, die is naar wens (en mogelijkheid) in te stellen in de beeldscherm instellingen.
Hoger dan de maximum instelling is niet mogelijk
Er wordt dan een omrekening gemaakt waardoor het beeld altijd iets minder scherp is.

mvg Leo

Laatst bewerkt:
Vriendelijk bedankt voor je antwoord en het meedenken. De dpi-waarde is wel degelijk aan te passen, al gaat het in dit geval om de font size en niet het feitelijke aantal pixels per inch op het beeldscherm. Kijk anders even in Vista bij 'personalisation' en dan 'adjust font size (dpi) in de linkerkolom.
Maar ik vrees dat het lastig gaat worden?

Ik had inderdaad niet begrepen dat het om de fontsize ging.
Een goede oplossing heb ik daar niet voor.
De fontsize is per toepassing wel makkelijk in te stellen door Ctrl ingedrukt te houden en te scollen met het muiswiel.
Hierdoor kan de grootte per scherm ook verschillen, maar helaas niet als standaard instelling waar jij naar op zoek bent.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan