2 schermen op een ati radeon x1300?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pislarf

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2007
hallo!

ik zit met een probleem;

ik heb mijn tv aangesloten op de s-video out van m'n x1300 videokaart, en heb echt moeite om die op gang te krijgen.

noch in 'eigenschappen voor beeldscherm' van windows xp, noch in ati catyalyst cc vindt 'ie de tv niet.

nu heb ik dus dat ati tray tools gedownload en eindelijk 'ziet' 'ie de tv dan, maar nu kan ik niet m'n monitor (display 2) en tv-out (display 3) tegelijk aanzetten... en m'n tv staat 10 meter verderop, dus ik kan niet de muis bedienen en op de tv kijken tegelijk! aaaah!! haha!

heeft iemand een oplossing?!
ik zit met de handen in het haar!

alvast bedankt!

ryanne

Ik heb deze kaart en die is prima Was bij mij ook een heel gedoe om op mijn TV beeld te krijgen .
Met de Catalyst Control Center (start >alle programma`s) kan je alles veranderen .

Lukt dat daar niet dan heb je wellicht wat aan mijn vraag hier en natuurlijk de antwoorden hierop.

In XP nu dus goed maar in Vista nog steeds problemen .

Heb je bij 10 meter trouwens nog wel fatsoenlijk beeld op je TV ?
Ben daarnu wel nieuwsgierig naar .

Laatst bewerkt:
hee

bedankt voor je reaktie, ik kan er alleen niet zoveel mee :confused:

ik heb die drivers van 3dguru geprobeerd te installeren, maar me windows flipte helemaal door toen. die ging me bedreigen haha!

het probleem is zeg maar, dat mn monitor op display 2 zit, en de tv-out op 3. maar volgens ati tray tools (dat is het enige programma dus die de tv uberhaupt ziet) kan ik alleen display 1 tegelijk aanzetten met de tv out. maar op display 1 zit helemaal niks!

moet ik nu mn monitor op display 1 aansluiten? en hoe doe ik dat?

cheers!

Laatst bewerkt:
Er is denk iets niet goed gegaan met het herkennen van de monitoren .
Probeer eerst die ene op monitor één te krijgen.
TV uit >S-video kabel eruit trekken .
Je PC uit VGA /HDMI kabel (welke aansluiting zit die ?) eruit trekken er weer in en dan je monitor aan helpt dat niet .Zit die dan niet weer op 1 ?
Dan weer S-Video met een uitgeschakelde PC .TV aan op het goede kanaal en PC weer aan.

Hoe staat die eigenlijk bij de eigenschappen van je monitor ?Rechtsklik op je bureaublad >instellingen maar daar was je denk al geweest.

Die drivers van 3dguru werken denk niet omdat ze een conflict hebben met ati tray tools.
Maar dat is gissen natuurlijk.

:-( nou wordt ie helemaal mooi!

heb ik net alles er uit, opnieuw opstarten bij elke verandering, en nou geeft 'ie weer helemaal geen beeld op de tv! terug bij af!! alles gereset, opnieuw opgestart, nog steeds geen verandering! wtf?! en nu hoor ik konstant dat geluidje als je iets nieuws op je pc aansluit. ongeveer: "pielong" hehe... alles zit er toch echt goed in hoor?!
oh, en zelfs als ik niks in de s-video out heb zitten, geeft ati tray aan dattie 'connected' is... gek he?! zal ik alle drivers enzo eraf halen en opnieuw installeren?

happy hangover!!

1 . Doe eerst een systeemherstel ?

2 .En dan wat zie je in aparaatbeheer bij beeldschermadapters ?

3 .In Software 2 ATI drivers ?
Zie je daar display en een Catalyst Control Center ?
Ook denk ik ati tray tools .
Haal deze eraf en neem als je geen CD hebt waar dit opstaat
Deze drivers : http://ati.de/support/driver.html

Dan via de Catalyst Control Center (via alle programma`s) je instellingen veranderen.

Is wel een hoop werk maar hopelijk komt het hiermee goed.

Laatst bewerkt:
- systeemherstel gedaan, tv-out deed het weer.
- oude software eraf
- tray tools eraf
- nieuwe drivers geinstalleerd
- catalyst geinstalleerd
- geen verandering

sjit hee...

zal ik de videokaart er es uithalen en er weer in doen? of is dat een stom idee?!

Ik zie dit topic al een poosje en misschien is onderstaande een oplossing, CC vind ik helemaal niets, en ATI tools al evenmin.

Ik gebruik de Omega drivers, en heb het net even geprobeerd, na het aanzetten van de 2e monitor, gewoon via beeldscherm, instellingen, geavanceerd, weergaves, heb ik beeld op alle beeldschermen, alleen de weergave op monitor 2 en de TV zijn gelijk, in te stellen via weergaves.

hee

nou, ik heb nu die omega drivers dus eindelijk weten te installeren. maar als ik dan in dat weergave-menu kom, kan ik nog stééds maar óf m'n monitor, óf m'n tv kiezen. da's toch raar? ook in eigenschappen voor beeldscherm ziet windows nog steeds m'n tv niet!

ben ik nou gek?

Of je gek bent, tja dat zullen de deskundigen moeten beoordelen.:)

Maar kun je bij die weergaves, die TV links bovenin op dat rode hoekje niet inschakelen?

Is dan die s-video kabel wel goed? of wel goed erin gedrukt? of geen pootje krom?

Die tweede driver is voor meerdere monitoren bedoeld, dat staat er dan ook duidelijk bij

PS, je bedoeld toch niet dat venster met die monitoren, dus gewoon bij eigenschappen voor beeldscherm, eigenschappen?
Daar staan altijd maar 2 monitoren, ondanks dat er 3 aangesloten staan.

Laatst bewerkt:
Met ati tray tools had die wel beeld dan zal die S-video kabel wel goed zijn denk ik.
Of moet nu opeens kapot zijn gegaan.

Hij heeft een raar probleem .
Zijn monitor (voor de PC) staat op 2 wat natuurlijk op 1 hoort te staan .
Als die op 1 kan komen dan zijn we al een end verder.

Op zich geen probleem (even omwissellen ) als zijn TV niet op 3 stond .

ja ik kan de tv wel inschakelen bij dat rode hoekje, maar dan gaat mn monitor vanzelf weer uit (als ik daarna op apply druk dan...)

s-video kabel is goed, er komt wel beeld over, in kleur! alleen met de resolutie van de pc-monitor. dat is wel gek he? ik kan het beeld op de tv namelijk 'verschuiven', het is veel groter dan er eigenlijk op past.

groeten van hij die eigenlijk een zij is....

Tja, dat kan de beste gebeuren.:)

Maare, staat windows uitbreiden naar deze monitor niet aan, als je bij eigenschappen bureaublad, instellingen op de 2e monitor gaat staan met de muiscursor?

hee

nou, ik ben er weer mee bezig. en nu heb ik zelfs helemaal geen beeld meer op mn tv. ik ben het een beetje zat eigenlijk hehe...

bedankt voor alle hulp, maar ik denk dat ik toch maar een andere videokaart ga fixen, want dit schiet echt niet op.

doei!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan